انفجار مرگبار کپسول گاز LPG در مشکین دشت + فیلم

انفجار کپسول گاز LPG در مشکین دشت استان البرز حادثه ساز شد.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ ساعت 23 روز گذشته انفجار کپسول گاز LPG در خانه‌ای در مشکین دشت استان البرز باعث مرگ یک زن و مصدومیت یک مرد شد.

لازم به ذکر است؛ کپسول های پر شده ی انواع گازها و از جمله نیتروژن و اکسیژن ، از گاز فشرده شده پر شده اند. یعنی درون آن مولکولهای گازی است که به صورت فشرده درآمده اند. این گازها اغلب تحت فشار بسیار زیاد و دمای پایین قرار گرفته و به صورت مایع یا گاز بسیار فشرده در آمده و آنگاه کپسولها توسط این مایع یا گاز فشرده شده پر شده اند، تمایل دارند که دوباره به صورت گاز درآیند. درنتیجه فشار بسیار زیادی به دیواره ی داخلی کپسول وارد می آورند که چون جنس کپسولها طوری ساخته می شود که بسیار محکم بوده و دربرابر فشار زیاد مقاوم هستند، در هوای معمولی منفجر نمی شوند.

اما چنانچه به این کپسولها حرارت زیاد و غیر معمول داده شود و گرم شوند، چون مولکولهای گازی فشرده شده ی درون آنها با گرم شدن، تمایل بسیار زیاد پیدار می کنند به صورت گاز درآیند و درواقع با دادن گرما ، انرژی جنبشی مولکولها زیاد می شود، درنتیجه فشار بسیار زیادتری به دیواره ی کپسول وارد می آید. با افزایش فشار، بدنه ی کپسول دیگر تحمل فشار زیاد انداخته و منفجر می شود.

انتهای پیام/
 

انفجار کپسول گاز با یک کشته + فیلم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.