رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: تا پایان هفته جاری، ۱۴۶ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران استان خراسان شمالی پرداخت می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ علی اکبری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌هایی که در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی و نیز مسئولان استانی انجام گرفت، مقررشده تا پایان هفته جاری ۱۴۶ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران خراسان شمالی پرداخت شود.

اکبری با اشاره به جلسات برگزارشده این کمیسیون با وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم برای وزارتخانه جهاد کشاورزی، عنوان کرد: چگونگی بیمه محصولات کشاورزی و حمایت از کشاورزان ازجمله مهم ترین دغدغه‌هایی بود که مطرح شد.

وی با تأکید بر برنامه‌ریزی تولید و توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی، گفت: یکی از مباحث اساسی در این بخش، موضوع ساختار فعلی وزارتخانه ازجمله شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آن است که عملکرد مجموع آن‌ها به وزارتخانه برمی‌گردد.

وی افزود: نحوه تنظیم بازار و صادرات محصولات کشاورزی و استفاده بهینه از منابع آبی باید موردتوجه قرار بگیرد و در برنامه‌های وزرای پیشنهادی جهاد کشاورزی وجود داشته باشد.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی خواستار پرداخت تسهیلات مناسب و کم‌بهره به کشاورزان شد و افزود: حمایت از کشاورزان باید در وزارتخانه اقتصاد دولت دوازدهم پررنگ‌تر از قبل باشد.

اکبری عنوان کرد: باید به سمتی برویم که تسهیلاتی که در اختیار کشاورزی قرار می گیرد از نظر سود بانکی برای کشاورزان توجیه اقتصادی داشته باشد، چرا که وضعیت فعلی کشاورزی به هیچ وجه پذیرای سود دو رقمی نیست.

انتهای پیام/نیستانی

پرداخت مطالبات گندم کاران استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.