معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز سازمان برنامه و بودجه امروز سیل‌زده و بحران‌زده است، گفت: بیش از ۱۵ هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان مطالبات گندم‌کاران است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ محمدباقرنوبخت امروز در جلسه شورای اضطراری مدیریت بحران گلستان گفت: تامین ۱۵ هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان پول گندم کار آسانی نیست، اما در حال انجام است و جای نگرانی نیست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه  با اشاره به اینکه استان گلستان در شرق خزر قرار دارد و در فصل گرما از منطقه آسیای میانه شاهد نفوذ جوی هستیم تاکید کرد: یک سامانه مانند راهداری امیرآباد در استان گلستان نیاز است و گزارش‌های شما می‌تواند به ما کمک کند.

وی ادامه داد: باید در در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران بررسی شود که چگونه عمل کنیم که در آینده دچار آسیب سیل در استان گلستان نشویم. سیل اخیر منجر به جان‌باختن ۴ گلستانی شد.

معاون رئیس‌جمهور یادآور شد:  در چنین شرایطی لازم بود نماینده‎ای از سوی دولت برای ابراز همدردی و جبران خسارت و پیشگیری خسارت‎‌های به گلستان سفر می‎کرد و خوشبختانه این مهم به من واگذار و از صبح امروز شاهد فعالیت‎‌ها در مناطق خسارت دیده بودم.

نوبخت افزود: باید در حد توان مساعدت و کمک را با مردم و مناطق سیل‌زده داشته و همزمان با این اتفاقات، برای توسعه استان و هم اعتبار برای پیشگیری از ایجاد خسارت‎‌های سیل داشته باشیم. نهادی که برای همه مسائل در کشور برنامه‎ریزی می‎کند سازمان برنامه است که خود امروز سیل‌زده و بحران‌زده است.

وی تصریح کرد: نفت از ۱۰۸ دلار به ۴۳ دلار رسیده، بودجه را برای نفت ۵۰ دلار بستیم که برآورد درآمد ما در کشور ۳۴۶ هزار میلیارد تومان بود که این میزان با توجه به کاهش قیمت نفت به ۳۰۹ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است. یک ردیف برای بودجه مدیریت جامع سیل استان گلستان در سال آینده در نظر گرفته می‎شود به شرط آن‌که طرح جامع سیل در استان آماده باشد.

معاون رئیس‌جمهور تاکید کرد: ۳۰ هزار میلیارد تومان باید صرفه‌جویی در کشور شود تا بتوانیم در بودجه مشکلی نداشته باشیم و این میزان صرفه‎جویی کار بسیار سختی است و ۷.۵ هزار میلیاردتومان آن از کاهش هزینه‎‌ها و صرفه‌جویی و مابقی آن باید از محل افزایش درآمد‌ها جبران شود.

نوبخت درباره پرسش یکی از خبرنگاران درباره پرداخت مطالبات گندم‌کاران اظهار داشت: بیش از ۱۵ هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان مطالبات گندم‌کاران است و پرداخت این مطالبات کار آسانی نیست. با توحه به افت قیمتی که داشتیم به سختی می‌توانیم این مبلغ را در یک مدت کوتاه پرداخت و براساس اعتباراتی که داریم باید منطقی عمل کنیم.

معاون رئیس جمهور افزود: هیچ گندم‌کاری در سال گذشته نبود که پول خود را دریافت نکرده باشد، تاخیر در پرداخت وجود داشت و تا آبان‌ماه همه مطالبات گندم‌کاران پرداخت شد. ما با موضوعاتی مانند افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد، پرداخت مستمری بازنشستگان و حقوق کارکنان رو‌به‌رو هستیم.

وی افزود: کل هزینه‎‌های جاری ما ۷۰ درصد اعتبارات کشور در ۴ سال گذشته بوده که عمدتا این اعتبارات مربوط به آموزش و پرورش، درمان و صندوق بازنشستگان بود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه اگر دست ما تنگ است باید روی ما گشاده باشد، افزود: کشور با نفت ۱۰۸ دلاری مدیریت می‎شد و این مدیریت حسنی ندارد. در سیل گذشته در استان گلستان به موضوع زیرساخت‎‌ها توجه شد و این مهم منجر به کاهش برخی از خسارات سیل شد.

 

انتهای پیام/ا

 

خرید تضمینی ۱ میلیون و ۹۰ هزار تن گندم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
خدا کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۶
خدا کمکمون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۶
۳ ماهه مطالباتمون را دریافت نکردیم چکار کنیم لطفا راهنمایی کنید تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۶
شرایط کشاورزی خیلی سخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
خجالت میکشم دوباره ۲۴ مرداد آمد به خانواده بگم پول گندم واریز نشده.... آقایان بالا دست یه خورده فکر کنید عید قربان نزدیکه.... به خانواده چه جواب بدم.... مثل شما ها درآمد نجومی که نداریم.......!
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۷:۳۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
مگه ما چه گناهی کردیم بانک کشاورزی که از سود وامهاش نمیگذره پول گندما رو هم که نمیدین چکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
زرین
۰۰:۰۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
باسلام خدمت آقای جهانگیری آیاسزاواراست بااین تنگنائهایی که ماکشاورزان داریم حدودسه مااست که گندم تحویل دادیم خبری ارپرداخت 50درصدباقیمانده نیست از یک طرف 18درصد سودبانک. کشاورری رابپرداربیم ازطرف دیگر برای کشت آینده رازمین راوبادست خالی اماده کنیم منتظر جواب
زرین ازگرمسار
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۲۱:۵۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
عذر خواهی چه دردی از درد کشاورزان کم میکنه !؟ کشاورز بدبخت در آمدش فصلی هست سالی یک بار گندم کشت میشه و منتظر برداشت میشه! حالا چند ماه هم منتظر واریز پولش باشه!؟؟ با این کار دولت شرمندگی رو برای کشاورزان پیش خانواده و کسبه ارمغان آورده
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۵۶ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
شاهکار خرید گندم به قیمت تضمینی هم تقش درآمد، از اول ما که میدانستیم منابع خرید پایدار نیست ، مضافا اینکه سیاست های طراحی شده نیز بی پایه و احساساتی است؟! یعنی آب کشور بهر قیمتی به تاراج رود و اسمش را بگذارند خودکفائی و بعد پول خرید نداشته باشند و اوراق بدهی چاپ کنند و باقی قضایا................