رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: تاکنون 301 واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی در کردستان در سایت بهین یاب ثبت نام کرده‌اند که در مجموع 198.8 میلیارد تومان نیاز دارند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد دره وزمی در جلسه کارگروه رفع موانع تولید گفت: از زمان باز شدن سایت بهین یاب تاکنون 109 واحد صنعتی در استان کردستان به مبلغ 142.5 میلیارد تومان در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: 90 مورد از این واحدها در کمیته کارشناسی سازمان بررسی شده که 35 مورد از آنها به تایید کمیته رسیده که نسبت به درخواست‌های ثبت شده درصد کمی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد: 31 مورد از این واحدها به تصویب کارگروه رسیده و به مبلغ 20 میلیارد و 200 میلیون تومان به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

وی اعلام کرد: در بخش کشاورزی نیز 213 واحد به مبلغ 56.3 میلیارد تومان ثبت نام کرده‌اند.

دره وزمی تصریح کرد: 59 واحد در کمیته کارشناسی جهاد کشاورزی مورد بررسی قرار گرفته که 10 مورد از آنها به تایید کارگروه رسیده و پس از به تصویب رسیدن در کارگروه به بانک مرکزی معرفی خواهند شد.

وی اعلام کرد: در مجموع در استان کردستان تاکنون 301 واحد در سایت بهین یاب ثبت نام کرده‌اند که جمعا 198.8 میلیارد تومان نیاز دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: 94 مورد در کمیته‌های کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته که 90 مورد از آنها با مبلغ 30 میلیارد و 200 میلیون تومان به بانک معرفی شده اند.

وی عنوان کرد: کردستان 2 درصد ثبت نام واحدهای تولیدی کشور را در سایت بهین یاب دارد و از نظر مبلغ درخواستی نيز به نسبت کشوری پنج درصد است.

دره وزمی ذکر کرد: همچنین از نظر رسیدگی کمیته‌های کارشناسی 3.5 درصد کشور و مبلغ تایید شده کمیته‌های کارشناسی استان نیز به نسبت کشور یک درصد است.

وی با تاکید بر اینکه اعطای تسهیلات سرمایه در گردش باید براساس شاخص‌های مشخص شده باشد، گفت: در کمیته کارشناسی براساس ظرفیت تولید سالانه و مواد اولیه موردنیاز، مبلغ تسهیلات مشخص می‌شود که متاسفانه با عدم موافقت بانک‌ها مواجه می‌شود.

انتهای پیام/م

ثبت نام 213 واحد بخش کشاورزی کردستان در در سامانه بهین یاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار