معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: اگر می خواهیم مناطق مرزی در مسیر توسعه گام بردارند باید زمینه فعالیت اقتصادی در این نقاط را فراهم کنیم.

تقویت پایه های فعالیت اقتصادی به مناطق مرزی رونق می بخشد

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، حشمت اله عسگری اظهار داشت: مهم ترین عامل در جلوگیری از مهاجرت افراد ساکن در نقاط مرزی زمینه سازی برای تولید و فعالیت اقتصادی در این مناطق است.

وی ادامه داد: تحقق این امر زمینه ماندگاری این افراد و جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرها که به ایجاد مشاغل کاذب و غیرمولد دامن می زند را فراهم خواهد کرد.

معاون استانداری ایلام یادآور شد: هیئت دولت با ایجاد دو مرز چنگوله مهران و چیلات دهلران موافقت کرده و باید هرچه سریع تر بتوانیم امکانات و نیازهای فعالیت های سرمایه گذاران در این مناطق همچون جاده دسترسی، آب، برق ، فناوری اطلاعات را برای مبادلات تجاری و بازرگانی فراهم آوریم.

عسگری گفت: منابع طبیعی هرچه سریعتر پیش نویس تفاهم نامه واگذاری اراضی بازارچه مرزی چنگوله را تهیه کند و ادارات نسبت به شتاب بخشی در فراهم کردن زیرساخت ها به ویژه فیبر نوری اقدام کند.

وی افزود: وجود بازارچه های مرزی در کنار مرز بین المللی مهران علاوه بر توسعه مراودات تجاری دو کشور در حفظ امنیت، رونق اقتصادی مناطق مرزی و همچنین تسهیل تردد زوار در ایام اربعین کمک ویژه ای به استان می کند.

وی همچنین به راه اندازی بازارچه چیلات اشاره کرد و افزود: برای سرعت بخشی در این امر و جلب موافقت طرف عراقی نیز باید سرعت ایجاد زیرساخت ها را در این منطقه بالا ببریم .


انتهای پیام/ ا


تقویت پایه های فعالیت اقتصادی رونق مناطق مرزی را بالا می برد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.