رییس حزب سوسیال دموکرات آلمان برای داغ کردن تنور انتخابات، مدیران صنعت خودرو سازی کشورش را مورد انتقاد شدید قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، 'مارتین شولتز' رییس حزب سوسیال دموکرات آلمان روز یکشنبه 6 هفته پیش از انتخابات پارلمانی سراسری این کشور ، برای داغ کردن تنور انتخابات مدیران صنعت خودرو سازی کشورش را در ارتباط با رسوایی 'موتورهای دیزلی' (دیزل گِیت) مورد انتقاد شدید قرار داد.
 
شولتز روز یکشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی ZDF آلمان گفت: مشکل این است که مدیران میلیونر در شرکت هایی مثل فولکس واگن و دایملر به آینده بی توجه بوده اند و در جایی که باید، سرمایه گذاری نکرده اند.
 
از زمانی که شرکت فولکس واگن در سال 2015 اعتراف کرد که نرم افزارهایی برای تقلب در آزمایش های آلایندگی و کمتر نشان دادن میزان آلایندگی موتورهای دیزلی در 11 میلیون موتور دیزلی نصب کرده است، صنعت خودروسازی آلمان با یک بحران بی سابقه رو به رو بوده و این رسوایی موجب خشم عمومی و درخواست هایی برای ممنوع کردن خودروهای با موتور دیزلی شده است. در این حال نامزدهای انتخاباتی هم مجبور شده اند که این مساله را وارد تبلیغات مبارزات انتخاباتی کنند.

رییس حزب سوسیال دموکرات آلمان گفت: رانندگان نباید بهای اشتباه 'مدیران نامسئول' با حقوق های نجومی را پرداخت کنند. وی همچنین پیشنهاد ایجاد سهمیه هایی در سطح اتحادیه اروپا برای خودروهای برقی مطرح کرد.

انتخابات پارلمانی فدرال آلمان روز یکشنبه 24 سپتامبر (دوم مهر) برگزار می شود و این درحالی است که طبق تازه ترین نظرسنجی ها حزب اتحاد دموکرات مسیحی آلمان (CDU) با فاصله ای حدود 12 تا 17 درصد از اصلی ترین رقیب خود یعنی حزب سوسیال دموکرات (SPD) پیش است . شولتز رییس حزب سوسیال دموکرات و رقیب اصلی مرکل به تازگی و با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات، حملات خود را به مرکل از جمله در ارتباط با موضوع پناهجویان افزایش داده است.
 
ناظران سیاسی در آلمان می گویند که اشتیاق زیادی به تغییرات سیاسی در آلمان مشاهده نمی شود و مرکل به احتمال زیاد برای چهارمین بار به مقام صدر اعظمی این کشور می رسد.

اما شولتز که وعده برابری بیشتر در آلمان را می دهد، در گفتگوی روز یکشنبه تاکید کرد که هنوز رقابت به پایان نرسیده و او هنوز از بخت خوبی برای رهبری دولت آینده برخوردار است. وی در پاسخ به این سوال که آیا علاقمند به یک ائتلاف چپ - راست دیگر با مرکل خواهد بود ، گفت: من با یک ائتلاف بزرگ تحت رهبری خودم اگر حزب دموکرات مسیحی (مرکل) بخواهد شریک کوچکتر باشد، مخالفتی ندارم.
 
انتهای پیام/  

انتقاد رقیب انتخاباتی مرکل از صنعت خودروسازی آلمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار