معاون استاندار و فرماندار كاشان گفت: ساختار سازمان هاي مردم نهاد،به عنوان بازوان پرتوان دولت و نظام ازظرفيت هاي اجتماعي است كه بخشي از مسئوليت هاي دولت در حوزه اجتماعي را برعهده گرفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا مومنیان در نشست سازمان های مردم نهاد شهرستان کاشان كه به مناسبت روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی در سالن جلسات فرمانداري كاشان برگزار شد افزود:نیازها آن قدر زیاد و متنوع است که به حق و به جا در استان ها و شهرستان های سطح کشور پیشرفت امور با مشارکت و همکاری مردم امکان پذیر است از اینرو فلسفه تشکیل سازمان های مردم نهاد آن است که کارها به وسیله مردم انجام و نیازها مرتفع شود. 
 
وی با تاکید بر ساختار سازمان هاي مردم نهاد برگرفته از ظرفيت هاي اجتماعي افزود:از اين رو ضروري است تا اقدامات انجام گرفته مجموعه سازمان هاي مردم نهاد با هم افزايي و پرهيز از موازي كاري و با چشم انداز مشخص سياستگذاري و هدايت شود. 
به‌گفته‌وی، اگرچه ممکن است کارهای عمومی ، گروهی و اجتماعی به خصوص در حوزه سازمان های مردم نهاد با نقاط ضعف و قوت همراه باشد با این وجود در جمع بندی نهایی حضور مردم برای رفع نیازهای خودشان ، شهر و منطقه ضروری و اجتناب ناپذیر است.
فرماندار کاشان، با اشاره به اینکه این سازمان ها غيرانتفاعي و غير سياسي است گفت :تعریف و عملیاتی شدن برنامه ريزي هاي سازمان هاي مردم نهاد براي رفع مشكلات مردم در حوزه هاي مرتبط به صورت اصولي و تخصصي و متناسب با شرايط فرهنگي و اجتماعي منطقه و شهرستان ضروری است.
 
مومنیان اظهار داشت:ارتباط مسئولين سازمان هاي مردم نهاد با نخبگان و صاحب نظران به ویژه تقویت حوزه هاي دانشگاهي را خواستارشد وگفت :این ارتباط و تقويت  می توانداز ظرفيت هاي موجود براي آموزش، توانمندسازي و ارتقاء كيفي مجموعه استفاده و بهره برداري کند.
وی، برقراري توازن در رشد متناسب خيريه ها و سازمان ها مردم نهاد را در شهرستان يكي از مهم ترين دغدغه هاي فرمانداري كاشان دانست و گفت :در صورتي اين موضوع محقق، نيازهاي هاي مردم و منطقه به خوبي احصا می و اولويت ها مشخص می شود که ظرفيت هاي مردمي متناسب با نيازها و اولويت ها سازماندهي شود.
به‌گفته‌راه مناسب را می توان با كمك صاحب نظران و فرهيختگان جامعه  تعريف و سياستگذارهای  را بر اساس آن استوار کرد. 
معاون استاندار اصفهان، با اشاره به اینکه فرمانداری کاشان در نظر دارد با بررسی و ارزیابی فعالیت سازمان های مردم نهاد وظیفه نظارتی خود را با دقت بیشتر پیگیری کند گفت :با افزایش این نظارت و پیگیری تشکل هایی که فعالیت بیشتر دارند تقویت،  تشکل هایی که فعالیت ندارند اصلاح یا حذف و تشکل های جدید و توانمند جایگزین خواهد شد.
 
شايان ذكر است:نشست سازمان های مردم نهاد شهرستان کاشان به مناسبت روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی با بیان دغدغه‌ها، مشكلات و نيازهاي مسوولین سازمان هاي مردم نهاد کاشان در سالن جلسات فرمانداري این شهرستان برگزارشد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.