سفیر سابق آمریکا در روسیه از دونالد ترامپ که به سبب اخراج ۷۵۵ دیپلمات آمریکایی از روسیه از ولادیمیر پوتین تشکر کرده بود، انتقاد کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ «مایکل مک فال»، سفیر سابق آمریکا در روسیه از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که به سبب اخراج ۷۵۵ دیپلمات آمریکایی از روسیه از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور تشکر کرده بود، انتقاد کرد.

مک فال که یکی از منتقدان تندروی ترامپ است، گفت: اظهارات «گستاخانه» ترامپ نشان می‌دهد او سررشته‌ای از دیپلماسی ندارد و چنین طعنه‌های جایی در سیاست خارجی ندارد.

وی پیش از این در یک پیام توئیتری نوشت: ترامپ برای اخراج ۷۵۵ دیپلمات آمریکایی از روسیه تشکر کرد. شاید بهتر باشد برای کاهش هزینه‌ها تعدادی از کارکنان خود را نیز تعدیل کند. ترامپ باید در نظر داشته باشد که وزارت خارجه آمریکا اجلاس جهانی کارآفرینی را سازماندهی می‌کند. دیپلمات‌ها پرسنل حرفه‌ای و ارزشمند ما در روسیه بودند.

مک فال که اینک در دانشگاه استنفورد تدریس می‌کند خاطرنشان کرد حضور مقامات رسمی در کنار مقامات اطلاعاتی آمریکا در روسیه ضروری است؛ چرا که جاسوس نیروی مخفی است، ولی دیپلمات نه.

دونالد ترامپ روز گذشته از همتای روس خود به دلیل اخراج دیپلمات‌های کشورش تشکر کرد و گفت: در واقع من می‌خواهم به خاطر این کار از پوتین تشکر هم بکنم، چون ما می‌خواستیم با کاهش نیرو در هزینه‌ها صرفه جویی کنیم. دلیلی هم ندارد که این دیپلمات‌ها بخواهند به روسیه بازگردند.

تنش‌ها بین مسکو و واشنگتن از زمان الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه تشدید شده است. از سوی دیگر، حمایت ولادیمیر پوتین از بشار اسد در سوریه به این تنش‌ها دامن زده است. پوتین در یک مصاحبه تلویزیونی درباره تصمیم کرملین برای اخراج ۷۵۵ دیپلمات‌های آمریکایی از روسیه گفت: مسکو از انتظار کشیدن برای بهبودی روابط بین دو ابرقدرت خسته شده است.

گفته می‌شود اخراج دیپلمات‌های آمریکایی از روسیه بخشی از سیاست‌های تلافی جویانه مسکو پس از افزایش تحریم‌های آمریکا علیه این کشور است.

 

انتهای پیام/

 

انتقاد سفیر آمریکایی از طعنه‌های سیاسی ترامپ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار