رئیس جبهه اصلاح‌طلبان گفت: روحانی بهتر بود برای وزارت اقتصاد و کار در کابینه دوازدهم افراد دیگری را پیشنهاد می‌داد.

کرباسیان استراتژیست اقتصادی نیست/ شریعتمداری اصلاح‌طلب 6 دانگ نیستمجید محتشمی درگفت وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره وزیر پیشنهادی اقتصاد اظهار داشت: کرباسیان استراتژیست نیست و بیشتر عملگرا است در حالی که برای وزارت اقتصاد کسی باید ورود پیدا کند که برای اداره وزارت اقتصاد یک استراتژی داشته باشد.

رئیس جبهه اصلاح‌طلبان اثرات منفی فعلی تورم را حاصل نا هماهنگی مدیریت اقتصادی کشور عنوان و تأکید کرد: اگرچه آقای کرباسیان در گمرک عملکرد خوبی داشته اما برای وزارت اقتصاد بهتر بود که از فرد دیگری استفاده می‌شد.

دبیر کل حزب آزادی با تأکید بر اینکه اقتصاد ما نیاز به تلنگر جهشی دارد بیان داشت: آقای کرباسیان عملا می‌تواند فقط وضع موجود را حفظ کند در حالی که ما نیازمند گذر از وضع موجود و رسیدن به وضع مطلوب هستیم.

شریعتمداری اصلاح‌طلب شش دانگ نیست

وی در خصوص محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر چه شریعتمداری از ابتدا با اصلاح‌طلبان کار کرده اما اصلاح‌ طلب شش دانگ و حاضر در اردوگاه اصلاح‌طلبان نیست. شریعتمداری فردی مؤثر، معتدل و متمایل به اصلاح طلبان است که به لحاظ مدیریت مطلوب است.

رئیس جبهه اصلاح‌طلبان عملکرد علی ربیعی وزیر کار و تعاون دولت یازدهم را هم که قرار است در دولت دوازدهم در این سمت باقی بماند مورد انتقاد قرار داد و گفت: در بخش تعاون هیچ اثری از رشد تعاونی‌های تولیدی و توزیعی در کشور نداشتیم و اگر چه به لحاظ کمیت، تعداد تعاونی‌‌ها بیشتر شده اما به لحاظ کیفیت و اثرگذاری در اقتصاد تولید ناخالص داخلی کشور همان 3 الی 5 درصد سابق است.

وی در خصوص شخصیت سیاسی وزیر پیشنهادی کار و تعاون گفت: آقای ربیعی فردی معتدل است و در عین اینکه در اردوگاه اصلاح‌طلبان نقش کلیدی ندارد اما نیم‌نگاهی هم به اصول‌گرایان دارد.

دبیر کل حزب آزادی گفت: روحانی به دنبال این نیست که از احزاب، گروه‌ها و جناح‌ها در کابینه خود استفاده کند و در دولت دوازدهم بنا را بر این گذاشته که از افراد شاخص جناح‌ها استفاده نکند.

رئیس جبهه اصلاح‌طلبان با تأکید بر اینکه روحانی به ادبیات اصلاح‌طلبی تمایل دارد خاطر نشان کرد: او یک پا در زمین اصول‌گرایان دارد و کابینه‌اش هم کابینه‌ای بینابین ‌است.

محتشمی با تأکید بر اینکه اعتدال یک مشی است و یک ایدئولوژی نیست اظهار داشت: افرادی که الان کاندیدای وزارت شده‌اند شباهت زیادی به آقای روحانی دارند و سعی می‌کنند که وسط کاری کنند.

وی با بیان اینکه روحانی در حال حاضر در اردوگاه اصلاح‌طلبان قرار گرفته و از ادبیات اصلاح طلبان استفاده می‌کند بیان داشت: اما به نظر می‌رسد در کابینه خود از همه توان نخبگان اصلاحات استفاده نکرده است و امکان دارد در 4 سال آینده در اصلاح‌طلبان آثار منفی داشته باشد.

گفتنی است، محتشمی عملکرد وزرای کشاورزی، اطلاعات و امورخارجه را مثبت عنوان کرد.

انتهای پیام/

 

کدام وزرای پیشنهادی روحانی باید تغییر کنند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار