استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود نیمی از واحدهای تولیدی راکد در این استان ظرف سه سال گذشته با پرداخت تسهیلات رونق و سایر کمک‌های فنی و اعتباری به چرخه تولید بازگشته‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛    سید موسی خادمی در حاشیه آیین افتتاح و کلنگ زنی چند طرح صنعتی در یاسوج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 60 درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی در سال‌های 92 و 93 راکد و یا نیمه فعال بودند.

وی تصریح کرد: هم اینک کمتر از 35 درصد این واحدها راکد هستند و ظرف سه سال گذشته 125 طرح صنعتی، تولیدی و کشاورزی در مناطق مختلف استان با کمک تسهیلات رونق به چرخه تولید بازگشتند.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم امسال افزون بر 500 هزار میلیارد ریال در قالب بسته‌های اشتغال و رونق تولید تخصیص داده است، گفت: سهم کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه افزون بر 15 هزار میلیارد ریال است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این میزان تسهیلات برای نوسازی، بهسازی و تأمین سرمایه در گردش طرح‌های توسعه‌ای و اقتصادی، رونق و حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف هزینه خواهد شد.

سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از مجموع بیش از 160 هزار میلیارد ریال اعتبارات تخصیصی برای احیای واحدهای راکد و نیمه فعال تولیدی و صنعتی در کشور در سال گذشته نیز افزون بر چهار هزار و 50 میلیارد ریال بود.

هم اینک 444 طرح صنعتی با سرمایه گذاری افزون بر 270 هزار میلیارد ریال در این استان در حال اجراست.

256 طرح از این تعداد با میزان سرمایه‌گذاری افزون بر یک هزار و 800 میلیارد ریال آنها مربوط به طرح‌های صنعتی کوچک مستقر در شهرک‌های صنعتی است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای 13 شهرک و ناحیه صنعتی فعال و 700 واحد صنعتی دارای پروانه تولید است.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.