عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: ابرازهای مقابله ایران با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا فقط در چارچوب برجام نیست و ما ابزارهای زیادی برای مقابله با این اقدامات آمریکا داریم.

موافقت دولت با «طرح مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا در منطقه»/ابزارهای زیادی برای مقابله با آمریکا داریمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در جریان بررسی طرح یک فوریتی مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه در صحن علنی گفت:‌ دولت و وزارت امور خارجه از نمایندگان مجلس و به ویژه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به دلیل تهیه این طرح قاطع و هوشمندانه در مقابله با جنایات آمریکا کمال تشکر را دارد و با آن موافق است.

وی با بیان اینکه طرح مذبور پاسخ مناسب و درخوری به دشمنی‌ها و خباثت‌های آمریکا علیه ایران است، اظهار داشت: جهت‌گیری این طرح به خوبی در نظر گرفته شده و فقط در مقابله با خصومت‌های آمریکا علیه ایران است.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: ‌این طرح بخشی از اقداماتی است که هیئت نظارت بر برجام برای مقابله با طرح اخیر ضد ایرانی کنگره آمریکا پیش بینی کرده بود.

طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا به مراتب از طرح کنگره آمریکا جلوتر است

عراقچی با بیان اینکه این طرح ضمن آنکه با آمریکا مقابله می‌کند جنبه حمایتی و پشتیبانی از نیروهای مسلح و وزارتخانه‌های درگیر کشور در این باره را دارد، اظهار داشت: این طرح بسیار قوی و به لحاظ مقابله به مثل با آمریکا به مراتب از طرح کنگره این کشور جلوتر رفته و هوشمندانه مراقبت شده که برجام را نقض نکند و اجازه بهانه جویی را به طرف مقابل نمی‌دهد.

وی تأکید کرد: این طور نیست که ابرازهای مقابله ایران با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا فقط در چارچوب برجام باشد و ما ابزارهای بالقوه و بالفعل زیادی برای مقابله با این اقدامات آمریکا داریم.

معاون وزیر امورخارجه با اشاره به اینکه ما همچنین دارای قانون الزام دولت و اقدام متناسب در برابر اقدامات ماجراجویانه آمریکا که چندی پیش در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، هستیم، خاطرنشان کرد: قانون مذبور در جای خود باقی است و در صورت نقض آشکار برجام، آن قانون ما را ملزم می‌کند که به سمت احیای برنامه‌های هسته‌ای خود برویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
اقدامات که زیاد انجام دادین البته ادا وحرفش زدین
شما کجا این حرفها کجا برین دنبال سلفیتون
ریس مجلس طرفدار شماست حرف میزنه
عاقلان باید باور کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
وای حوصلمون سر رفت
نقض اشکار برجام دیگه چیه؟
روح و جسم و شاه و دم و...
حالا دیگه نقض اشکار
لابد فردا هم نقض اشکار روح و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
ایران وطن همیشگی من است ایران عشق است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
عراقچی دوستت داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
وای حوصلمون سر رفت
نقض اشکار برجام دیگه چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
طرح خوبی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
ابزارهای زیادی برای مفابله با امریکا داریم البته اگر شما زیر بتون دفنشون نکنید.
آخرین اخبار