نام یک سیاستمدار اسلام‌ستیز انگلیسی در فهرست 11 نفره نامزدهای ریاست حزب راستگرای «یوکیپ» قرار دارد.

یک اسلام‌ستیز در فهرست نامزدهای ریاست حزب استقلال انگلیسبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی یدیعوت آحارانوت، «آن ماری واترز»، سیاستمدار اسلام‌ستیز انگلیسی و بنیان‌گذار یک مؤسسه ضداسلامی در این کشور، برای ریاست حزب راستگرای استقلال پادشاهی متحد -که به اختصار یوکیپ نیز نامیده می‌شود- نامزد شد. علی رغم مخالفت برخی از اعضای حزب یوکیپ با نامزدی واترز برای ریاست این حزب، کمیته اجرایی حزب روز گذشته نامزدی او را تأیید و نامش را در فهرست 11 نفره نهایی قرار داد.

این در حالی است که سران حزب یوکیپ به سبب دیدگاه‌های ضداسلامی واترز، با نامزدی او در انتخابات ماه ژوئن مخالفت کرده بودند.

حزب راستگرای استقلال پادشاهی متحد انگلیس از مخالفان عضویت این کشور در اتحادیه اروپا است و در برگزاری همه‌پرسی برکسیت در سال 2016 میلادی که به تصمیم‌گیری درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا منجر شد، نقشی تعیین‌کننده داشت. در این همه پرسی که 23 ژوئن 2016 در انگلیس برگزار شد، بیش از 17 میلیون نفر به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی دادند. در مقابل، تنها بیش از 16 میلیون نفر به ماندن این کشور در اتحادیه اروپا رأی دادند و بدین ترتیب، جنبش برکسیت به پیروزی رسید.

انتخابات درون‌حزبی یوکیپ برای تعیین رهبر این حزب ماه آینده میلادی برگزار خواهد شد. نایجل فراژ، رهبر پیشین حزب یوکیپ انگلیس که در پارلمان این کشور هیچ نماینده‌ای ندارد، معتقد است تبدیل شدن این حزب به یک حزب اسلام‌ستیز به منزله پایان عمر آن خواهد بود.

 

انتهای پیام/

یک سیاستمدار اسلام‌ستیز برای رهبری حزب یوکیپ نامزد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار