معاون امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی وزارت بهداشت با اشاره به جریان امضای ۵ تفاهم نامه همکاری با وزارت آموزش و پرورش درباره اجرایی شدن این تفاهم نامه‌ها توضیحاتی داد.

عاقبت امضای ۵ تفاهم نامه همکاری بین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش چه شد؟سیدمحمد هادی ایازی معاون امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی وزیر بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص امضای آخرین و پنجمین تفاهم نامه همکاری با وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم اظهار کرد: مجموعا ۵ تفاهم نامه در دولت یازدهم در حوزه آموزش و پرورش به امضا رسید که طبق پنجمین تفاهم نامه، با اعلام آمادگی وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزان مبتلا به بیماری‌های خاص و صعب العلاج بستری در بیمارستان‌ها، کلاس درس در دبیرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به امضای چهارمین تفاهم نامه همکاری بین دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت با عنوان نماد نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزی بیان کرد: این طرح نیز به صورت پایلوت در ۳۷ مدرسه اجرا شد و از نیمه دوم تحصیلی سال جاری در تمام مدارس کشور به صورت گسترده اجرا می‌شود.

معاون امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی وزیر بهداشت افزود: سومین تفاهم نامه با موضوع بهداشت و سلامت دهان و دندان به امضاء رسید و با اجرای آن و با پیگیری وضعیت سلامت دندان دانش آموزان مقطع ابتدائی، نزدیک به ۷ میلیون دانش آموز تحت پوشش خدمات سلامت دهان و دندان از جمله دو نوبت فلورایدتراپی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اجرایی شدن تمام مفاد دومین تفاهم نامه همکاری با وزارت آموزش و پرورش با موضوع توزیع شیر مدارس اظهار کرد: طبق این برنامه با انجام ۶۴ هزار نوبت اقدام کنترلی در مدارس، ۴ هزار مورد نمونه گیری از شیر توزیعی در مدارس انجام گرفت که طی آن قرارداد ۴ مورد از کارخانه‌های آلوده لغو شد.

ایازی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در سطح مدارس افزود: با امضای دومین تفاهم نامه همکاری با وزارت آموزش و پروش، موضوع سفیران سلامت به طور جدی مورد توجه قرار گرفت که بر اساس آن یک میلیون و ۲۷۰ هزار دانش آموز به عنوان سفیران سلامت، فعالیت‌های خود را برای ارتقای فرهنگ سلامت اعضای خانواده و سایر دانش آموزان در سطح مدارس آغاز کردند.

وی یادآور شد: اولین تفاهم نامه نیز در حوزه مراقبتی بود که با کمک آموزش و پرورش در اجرای آن ۲۸ هزار مدرسه کشور تحت پوشش طرح کنترل و ساماندهی سرمایش و گرمایش قرار گرفتند و ۱۱۴ هزار مدرسه کشور تحت ۱۲۶ هزار نوبت بازرسی قرار گرفتند که طی آن اقدامات کنترلی برای جلوگیری از عرضه چیپس، پفک، ساندویچ‌های فست فود و نوشابه‌های گازدار با جدیت تحت پیگیری قرار گرفت.

انتهای پیام/

عاقبت امضای ۵ تفاهم نامه همکاری بین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش چه شد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار