نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت با انجام چندین مرحله عملیات، مساحت گسترده‌ای از نواحی هم‌مرز با اردن را آزاد کردند.

به گزارش خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت با انجام چندین مرحله عملیات فشرده طی ماههای اخیر، مساحت گسترده‌ای از منطقه البادیة سویداء و نواحی هم‌مرز با اردن را آزاد کردند.

نیروهای ارتش سوریه موفق شدند پرچم این کشور را بر فراز ورودی مرزی "ابوشرشوح" در حومه جنوب شرقی سویداء به اهتزاز درآورند. این معبر در مرز مشترک سوریه و اردن قرار دارد.

آزادسازی 1300 کیلومترمربع از

به‌نقل از شبکه المیادین؛ نیروهای سوری با پاکسازی مناطق بازپس‌گیری شده در مرز اردن، به آزادسازی نواحی مرزی استان سویداء اقدام کردند.

این پاکسازی پس از کامل شدن روند آزادسازی صحرای سویداء در جنوب سوریه از سوی رزمندگان مقاومت صورت می‌گیرد.

نیروهای مرزبانی سوریه با مجهز کردن پاسگاه‌های مرزی، پس از سال‌ها به تسلط تروریست‌های مسلح بر این منطقه پایان دادند.

*فروریختن سنگرهای داعش در بلندی‌های قلمون غربی سوریه

آزادسازی 1300 کیلومترمربع از

خبرهای رسیده از قلمون غربی سوریه حاکی از آن است که نیروهای ارتش این کشور و یگان‌های مقاومت حملات گسترده‌ای را علیه مواضع داعش در بلندی‌های "الحشیشات" و "الشلوبي" از توابع مناطق جردالجراجیر و ورودی «فیخا» صورت دادند.

اما در حومه شرقی حمص نیروهای ارتش سوریه توانستند روستای "الطرفاوي" در شمال شرق «ابوالعلایا» را به‌کنترل خود درآورده و ضمن به‌هلاکت رساندن تعدادی از تروریست‌های داعش، تسلیحات و خودروهای مجهز به مسلسل تکفیری‌ها را منهدم کنند.

در این دوره نیروهای سوری با آغاز روند تجهیز پاسگاه‌های مرزی با اردن، بازپس‌گیری کامل صحرای سویداء را اجرایی کردند.

بازپس‌گیری این منطقه و نواحی هم‌مرز با اردن دستاورد نظامی مهمی به‌شمار می‌رود، بنابراین نیروهای سوری می‌توانند معبرهای فرار و قاچاق تسلیحات و ذخایر ادواتی تروریست‌ها را از منطقه البادیة به‌سمت استان‌های در عا و حومه دمشق مسدود کنند.

گفتنی است که عملیات تسلط نیروهای مقاومت بر مناطق یاد شده طی 4 مرحله نظامی صورت پذیرفت، مراحلی که اجرایی شدن آن‌ها حداقل طی سه ماه به‌اتمام رسید.

*آغاز عملیات مقاومت در صحرای سویداء/ آزادسازی 400 کیلومتر مربع در نخستین گام

آزادسازی 1300 کیلومترمربع از

ابتدای این پاکسازی‌ها به اواسط ماه مه سال جاری میلادی (اواخر اردیبهشت‌ماه) بازمی‌گردد، زمانی که نیروهای سوری و یگان‌های مقاومت نبردی گسترده را برای تسلط بر صحرای سویداء آغاز کردند.

منطقه بادیه سویداء تجت تسلط گروه‌های تروریستی به نام‌های "نیروهای احمد العبدو"، "ارتش احرارالعشایر" و "ارتش سیاه شرق" قرار داشت.

رزمندگان مقاومت با آغاز پیشروی‌ها از منطقه "رشیدة" به‌سمت "الآبار" در شرق البادیه، به منطقه "سدالزلف" رسیدند و توانستند در دوره عملیاتی 4 ماهه، نزدیک به 400 کیلومتر مربع از این مناطق را پاکسازی کنند.

در دهم جولای سال جاری بود که نیروهای سوری با پیشروی از سه محور موفق شدند طی عملیاتی سریع و حیرت‌آور، تعدادی از مناطق واقع در بادیه شرقی سویداء را به‌کنترل خود درآورند.

لازم به ذکر است که روند 4 ماهه یاد شده نیروهای مقاومت با همراهی حملات هوایی، توپخانه‌ای و موشکی نیروهای سوری انجام پذیرفت.

*مرحله دوم آزادسازی صحرای سویداء با آزادسازی 600 کیلومتر مربع از البادیة

آزادسازی 1300 کیلومترمربع از

در ادامه نیروهای ارتش سوریه با شکست گروه‌های مسلح تروریستی، موفق به بازپس‌گیری مساحتی در حدود 600 کیلومتر مربع شدند؛ دستاوردی که فرار گسترده عناصر تکفیری را به‌همراه داشت و با اجرایی شدن کامل اهداف نبرد، مرحله دوم عملیات در مرزهای اردن پایان یافت.

*مرحله سوم حذف تروریستها در سویداء و فرار دسته‌جمعی تکفیری‌ها

آزادسازی 1300 کیلومترمربع از

چند روز بعد از این پیشروی‌ها، با انجام عملیات اطلاعاتی و رصد از سوی ارتش سوریه، اتاق عملیات از فرار دسته‌جمعی تروریست‌های تکفیری از مواضع خود در مساحت گسترده‌ای از جنوب شرقی سویداء خبر داد.

در این هنگام بود که نیروهای مقاومت با پشتیبانی حملات توپخانه‌ای و موشکی علیه واضع تروریست‌ها در منطقه‌ای وسیع که از شمال غرب و شرق "سدالزلف" آغاز شده و به بلندی "الجارین" می‌رسد؛ موفق شدند مساحتی در حدود 1100 کیلومتر مربع از صحرای سویداء را آزاد کرده و به این ترتیب تمامی اهداف مدنظر مرحله سوم عملیات محقق شود.

اما مرحله چهارم پس از تثبیت تسلط نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت بر پاسگاههای مرزی و نقاط واقع در مرز اردن به‌پایان رسید؛ آزادسازی مساحتی نزدیک به 1300 کیلومتر مربع که خسارات جبران‌ناپذیری را در میان نفرات، تجهیزات نظامی و تسلیحات تروریست‌ها برجای گذاشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سالار
۱۲:۴۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
انشاالله تکفیری ها به اخر خط رسیدن
Iran (Islamic Republic of)
سالار
۱۲:۴۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
انشاالله تکفیری ها به اخر خط رسیدن
آخرین اخبار