تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار انتخابی قهرمانی جهان مقابل تیم ملی کره جنوبی به پیروزی رسید.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، روز دوم رقابت‌های والیبال انتخابی قهرمانی جهان به میزبانی اردبیل برگزار شد و تیم ملی کشورمان در اولین دیدار خود به مصاف تیم کره جنوبی رفت.
شاگردان ایگور کولاکوویچ در حضور تماشاگران پرشور اردبیلی موفق شدند با حساب 3 بر صفر و با امتیازهای 25 بر10، 27 بر 25 و 25 بر 18 تیم کره جنوبی را شکست دهند و اولین بازی خود را با برد پشت سر بگذارند.


ست اول این مسابقه کاملاً یک طرفه بود و شاگردان ایگور کولاکوویچ توانستند به سرعت و با نتیجه 25 بر 10 کره جنوبی همیشه مدعی را شکست دهند. تیم حریف تا حدود زیادی تحت تاثیر شرایط سالن مسابقه و البته درخشش ستاره های ایران قرار گرفته بود و حرف چندانی برای گفتن نداشت.
در ست دوم کار کمی برای ایران سخت شد؛ بازی تا امتیاز 12 مساوی پیش رفت، اما پس از آن بلندقامتان ایران اختلاف را زیاد کردند و توانستند در امتیاز 16 بر 13 به سود ایران به وقت استراحت فنی دوم بروند. اواخر ست دوم کره ای ها بسیار پرتلاش ظاهر شدند و کار را برای شاگردان کولاکوویچ سخت کردند. ست دوم هم در نهایت با نتیجه 27 بر 25 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.


برتری ایران در ست سوم هم ادامه داشت. از همان ابتدا ستاره های ایران توانستند اختلاف مطمئنی با حریف قدرتمند خود ایجاد کنند. نتیجه بازی 14 بر 10 به سود ایران شد که این اختلاف امتیاز حاصل بازی هماهنگ ایران و البته اشتباهات کره ای ها بود. سرمربی کره تغییرات زیادی در ترکیب تیمش ایجاد کرد تا شاید اختلاف را کمتر کند، اما تعویض های وی هم بی فایده بود ست سوم را هم ایران به نتیجه 25 بر 18 به سود خود تمام کرد تا این بازی در مجموع 3 بر صفر به سود ایران خاتمه پیدا کند.


رقابت های انتخابی مسابقات قهرمانی 2018 جهان از 19 تا 23 در سالن حسین رضازاده اردبیل برگزار می شود.
تیم های ایران، کره جنوبی، چین، قطر و قزاقستان در این رقابت ها به مصاف هم می روند و در نهایت دو تیم برتر راهی رقابت های قهرمانی جهان که سال آینده به میزبانی ایتالیا و بلغارستان برگزار می شود، راه پیدا خواهد کرد.


انتهای پیام/

نخستین پیروزی ایران در انتخابی قهرمانی جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۰۰:۱۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
..
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۰:۲۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
میرازجانپورراهم ببخشیدش بیاد تیم قوی ترشه. تنبیه شدبسشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۴۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
ملی پوشان باید خوشون رو تو بازی های سخت تر نشون بدن
آخرین اخبار