حجت الاسلام والمسلمین اعرافی گفت:آمریکایی ها با عربده کشی به جایی نخواهند رسید چرا که ملت ایران در برابر زیاده خواهی آمریکا با تمام قوا می ایستد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت الاسلام والمسلمین اعرافی ،امام جمعه قم ظهر امروز در خطبه‌های نماز،خطاب به آمریکایی‌ها گفت: شما از عربده‌کشی‌ها و تحریم‌ها به جایی نخواهد رسید، شما مقاومت اسلامی و ایران انقلابی را دیدید پس بدانید که باز هم شکست خواهید خورد و بدانید ملت و مسئولان ایران در برابر این زیاده‌گویی‌ها با تمام قوا می‌ایستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه الگوهای سبک زندگی و انواع سیاست‌های درست در تسهیل ازدواج موثر است اظهار داشت: این اقدامات اگر به درستی انجام نشود تاخیر در ازدواج و آثار زیان بار آن را به همراه دارد، البته فرهنگ خانواده نیز در این مسئله مهم است.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه برای ترویج ازدواج به‌هنگام باید فرهنگ ازدواج به‌موقع در جامعه ترویج شود، افزود: براساس آموزه‌های اسلام بنا و ساختمانی به اندازه ازدواج در درگاه خدا محبوب نیست، چرا که فلسفه‌های مهمی همچون شکل‌گیری درست شخصیت عاطفی انسان، فراهم آمدن زمینه رشد و تعالی، رشد روحیه اجتماعی، افزایش مقوله نسل ایمانی، فراهم‌سازی زمینه رشد اقتصادی و رشد عبادی و معنوی انسان در تشکیل خانواده نهفته است.

وی تصریح کرد: آسیب‌های ناشی از تاخیر در ازدواج به جامعه آسیب می‌رساند از همین رو است که جامعه‌ای که به مسئله ازدواج به هنگام جوانان اهمیت می‌دهد با آسیب‌های اجتماعی کمتری مواجه است.

 حجت الاسلام والمسلمین اعرافی به رشد کمتر از 1.5 درصد جمعیت در کشور اشاره کرد و گفت: با این روند در سال‌های آینده دو سوم جمعیت به میان‌سالی و کهن‌سالی می‌رسد و این یک هشدار است، باید فرهنگ ازدواج به موقع در جامعه افزایش پیدا کند و نظام برنامه‌ریزی کشور هم در این زمینه هماهنگ باشد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: نظام برنامه‌ریزی در مواردی همچون تولید و اشتغال که مقوله‌های موثر بر ازدواج و تشکیل خانواده است در حال حاضر با فرهنگ ازدواج به موقع هماهنگ نیست.

وی با اشاره به اهمیت صنایع کوچک اظهار داشت: با توجه به اینکه صنایع کوچک کمتر از 50 فرصت شغلی ایجاد می‌کنند و در حال حاضر بیش از 80 هزار واحد صنعتی کوچک در کشور وجود دارد که میلیون‌ها اشتغال را ایجاد کرده نیاز به حمایت بیش از پیش از این صنایع موضوعی قابل توجه است.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با تاکید بر اینکه احیای صنایع کوچک بخش مهمی از مشکلات کشور را حل می‌کند افزود: رکودی که بخشی از صنایع را با کمبود نقدینگی و بازار و مشکلات متعدد مواجه کرده است با حمایت از صنایع کوچک رفع می‌شود.

امام جمعه قم به روز مقاومت اسلامی اشاره کرد و گفت: به یاد داریم حزب‌الله قهرمان در حمله اسرائیل به جنوب لبنان با الهام‌گرفتن از انقلاب اسلامی وارد کارزار عظیمی شدند و در 33 روز در برابر قوی‌ترین ارتش منطقه ایستادگی کرد و با تکیه بر ایمان و شجاعت برای نخستین بار اسرائیل را در مرزهای خودشان به عقب راند و طعم شکست را به رژیم صهیونیستی چشاند. جنگ 33 روزه باطل‌السحر نیروهای استکباری بود.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی، تخریب عوامیه در منطقه شرقی عربستان را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: این واقعه حادثه سخت و دلخراشی است توقع داریم حکام سعودی نسبت به امنیت حجاج و مردم خودشان با رحم و عطوفت برخورد کنند.

 

انتهای پیام/ش

جزییات خطبه های نماز جمعه قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار