آتش بس 72 ساعته که از جمعه برای جلوگیری از کشته شدن مردم در بالتیمور آمریکا توسط فعالان مدنی به راه افتاده، تنها 41 ساعت دوام آورد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، در تازه ترین اقدام فعالان مدنی در شهر بالتیمور آمریکا که جزو پنجاه شهر خطرناک جهان است، پویشی مردمی با عنوان «آتش بس در بالتیمور، هیچکس، کسی را نکشد» آغاز شد تا شاید در این شهر طی سه روز آخر هفته هیچ جرم و جنایتی رخ ندهد. اما این آتش بس تنها 41 ساعت دوام آورد و اولین فرد (مردی 24 ساله) در این شهر بعد از این مدت زمان کشته شد.

اریکا بریجفورد فعال مدنی، این پویش (برقراری آتش بس) را با همکاری هزاران نفر از مردم شهر از روز جمعه شروع کرد و توانست در رسانه های اجتماعی حمایت هزاران نفر را نیز جلب کند.

علی رغم وجود خشونت ها، فعالان سیاسی معتقد هستند 41 ساعت زمان زیادی برای شهری است که به طور میانگین هر 19 ساعت، یک نفر در آن کشته می شود.

در برخی روزها، تعداد کشته شدگان در بالتیمور در طی یک ماه از تعداد روزها (بیش از سی نفر) بیشتر می شود. قربانیان اکثراً سیاهپوست هستند که توسط سیاهپوستان دیگری کشته می شوند. بنابراین، زندگی یک جوان سیاهپوست در بالتیمور همانند جان یک سرباز آمریکایی در اوج جنگ در خطر است.

در سال جاری میلادی (2017)، تا کنون بیش از 400 نفر در آمریکا کشته شده اند که در نوع خود یک رکورد به حساب می آید. شیکاگو یکی دیگر از شهرهای آمریکا است که خشونت و قتل زیادی در آن رخ می دهد.

 

 

انتهای پیام/

شکست طرح آتش بس 72 ساعته در بالتیمور آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار