ساری،

گسترش نشاط سیاسی با اعتماد به احزاب

اعتماد مسئولان به خانه احزاب و تحزب، زمینه گسترش همکاری و نشاط سیاسی را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، قدرت الله حشمتیان رئیس خانه احزاب کشور در نشست احزاب و گروه‌های سیاسی مازندران با بیان اینکه خانه احزاب مازندران ششمین خانه احزاب کشور پس از استان‌های خراسان رضوی، گیلان، زنجان، یزد و سمنان است که راه اندازی شده است، گفت: خانه احزاب استان‌های قزوین، گلستان و لرستان نیز تا شهریور امسال، راه اندازی می‌شود.


وی تعداد احزاب رسمی و دارای پروانه فعالیت از وزارت کشور را ۲۴۷ حزب اعلام کرد و با بیان اینکه از این تعداد ۸۲ حزب استانی و مابقی ملی است، افزود: اعتماد مسئولان به خانه احزاب و تحزب، زمینه گسترش همکاری و نشاط سیاسی را به همراه دارد چیزی که در هشت سال دولت نهم و دهم به آن توجه لازم صورت نگرفت.


رئیس خانه احزاب کشور با اشاره به این که در نظام جمهوری اسلامی، حرف اول را مردم می‌زنند و با حضور در پای صندوق‌های رای همه ارکان نظام را انتخاب می‌نمایند، گفت: انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه را همه احزاب قانونی کشور تایید کردند و حتی یک صندوق رای هم باطل نشد.


حشمتیان افزود: بی توجهی به احزاب در واقع بی توجهی به مردم است و احزاب نیز در ایفای نقش سیاسی خود باید پررنگ‌تر عمل کنند.


وی با اشاره به این که خانه احزاب باید حق رای داشته باشند و برای اداره امور خود یارانه دریافت کنند، گفت: توجه به احزاب مانع وارد آمدن ضربات به نظام می‌شود.


رئیس خانه احزاب کشور فعالیت احزاب را عامل بازدارنده از مفاسد اجتماعی و اقتصادی دانست و افزود: دولت و مجلس با گسترش تحزب در کشور، پاسخگوی احزاب خواهند شد و این رویکرد کشور را به ثبات سیاسی، توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌رساند.


پیش از برگزاری این نشست دفتر نمایندگی خانه احزاب مازندران با حضور معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس خانه احزاب کشور و مسئولان استانی راه اندازی شد.


انتهای پیام/ع


احزاب در ایفای نقش سیاسی خود پر رنگ‌تر عمل نمایند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار