رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: عزم و اراده جدی برای ساماندهی وضعیت پسته کشور شکل گرفته است.

ساماندهی وضعیت  پسته در بازارهای داخلی وخارجیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، محمدرضا پورابراهیمی در شورای عالی پسته استان کرمان  که در استاندار یکرمان برگزار شد ، گفت: راه اندازی بورس ارز موجب شفاف سازی معاملات این حوزه می شود و پس از آن سایر حوزه ها نیز از شفافیت آن تاثیر می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش های انجام شده در استان، بورس پسته در این استان راه اندازی شد و امسال اولین سالی است که این محصول در بازار بورس عرضه می شود و باید برنامه ریزی مناسبی در این حوزه انجام شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر عزم و اراده لازم برای ساماندهی وضعیت پسته در استان کرمان شکل گرفته است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: بورس محصولات کشاورزی را برای کمک به تولیدکننده و صادر کننده باید در جایی تعریف کنیم که عملیات بخش بازرگانی آن، خود را به صورت شفاف در حوزه اقتصاد کشور نشان دهد.

پورابراهیمی افزود: ساختار جدید در حوزه صادرات پسته به دنبال حل مشکلات موجود در این حوزه است و برای تحقق این ساختار، در اولین قدم باید در حوزه فرهنگسازی اقدام لازم انجام شود که در این رابطه دعوت از ائمه جمعه در ستاد عالی پسته ضروری است.

وی عنوان کرد: نبود کیفیت و استاندارد مشخص برای محصولات کشاورزی از مشکلات موجود در صادرات این محصولات بوده است که در این زمینه اگر به کیفیت پسته صادراتی توجه نکنیم، با مشکلات موجود همچنان روبرو خواهیم بود.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرکت های بزرگی برای ساماندهی وضعیت پسته به صحنه آمده اند و بورس کالا نیز فراتر از وظایف خود به صحنه آمده که بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی به موضوع ایجاد شرکت های بنکداری، عنوان کرد: این موضوع می تواند بسیاری از مشکلات موجود بین تولید و صادرات را حل کند.

وی افزود: یکی از دلایل عدم موفقیت ما در حوزه صادرات محصولات کشاورزی این است که محصولات را به صورت خرده به بازارهای جهانی عرضه می کنیم و با راه اندازی بورس این کالاها، امکان عرضه کلان کالاها و محصولات فراهم می شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری استاندار، نمایندگان و مدیران اقتصادی کار ساماندهی پسته در دست انجام است.

پورابراهیمی ادامه داد: ظرفیت بسیار مهمی برای ایجاد تحول درساختار تولید، تجارت و صادرات پسته وجود دارد و باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم.
افزایش کیفیت و قیمت پسته ضروری است.

انتهای پیام/ح

پسته کرمان تحت نظارت مجلس و دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.