رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: وزرای پیشنهادی روحاني دارای ویژگی‌های خوبی هستند و اگر نقایصی وجود دارد باید درصدد برطرف کردن آن باشیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،حمیدرضا حاجی‌بابایی امروز در همدان با اشاره به معرفی کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: از آن جایی که فراکسیون نمایندگان ولایی بزرگ‌ترین فراکسیون مجلس است و هیأت دولت و وزرای پیشنهادی نیز معرفی‌ شده‌اند، یکی از کارهای مهمی که در این زمان باید انجام شود، بررسی واقع‌بینانه وزرای پیشنهادی برای گرفتن رأی اعتماد است.

وی افزود: با توجه به درخواست‌هایی که وزرای پیشنهادی دارند نوبت‌هایی را برای آن‌ها تنظیم می‌کنیم تا در فراکسیون حضور پیدا کنند و نمایندگان آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دهند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با حضور وزرای پیشنهادی در فراکسیون برنامه‌ها گزارش داده می‌شود، گفت: نمایندگان، اگر سؤالاتی دارند از وزرای پیشنهادی می‌پرسند تا بتوانیم بر اساس واقع‌بینی نسبت به وزرا، برای دادن رأی اعتماد به آن‌ها اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه این جلسات بسیار مهم است و با حضور گسترده اعضای فراکسیون برگزار می‌شود، اظهار کرد: دو طرف علاقه دارند بحث و گفت‌وگو انجام شود تا بتوانند به نتیجه برسند.

حاجی‌بابایی با اشاره به ترکیب وزرای پیشنهادی رئیس‌ جمهور، عنوان کرد: این ترکیب یک گام جلوتر از دولت یازدهم است و امیدواریم با بررسی واقع‌بینانه نمایندگان به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم از نظر شاخص‌هایی مانند بی‌حاشیه بودن، کارآمدی و هماهنگی با رئیس‌جمهور و تعامل با مجلس ویژگی‌های خوبی دارند و یک گام به جلو حساب می‌شود که آن را به فال نیک می‌گیریم، باید کمک کنیم اگر نقایصی وجود دارد برطرف شود.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به معرفی نکردن وزیر علوم از سوی رئیس‌ جمهور، گفت: در این خصوص دلیل مربوط به کاندیدا بود و برخی از مباحث که قبول دارد بیاید یا نه مطرح می‌شود؛ ولی به زودی حل خواهد شد و کاندیدا معرفی می‌شود.

وی راجع به شخص مورد نظر وزارت علوم نیز اظهار داشت: مباحثی وجود دارد اما هر زمان که معرفی شود مشخص می‌شود.

حاجی‌بابایی با اشاره به اتفاقات روز تحلیف رئیس‌جمهور و سلفی گرفتن برخی نمایندگان با خانم موگرینی، اضافه کرد: اعتراض به این موضوع نشان از حساسیت مردم نسبت به مجلس دارد، مردم مجلس را یک جایگاه رفیع و بزرگ می‌دانند و برای نمایندگانشان احترام خاص قائل هستند و نسبت به کوچک‌ترین اشکال برنمی‌تابند.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه حساسیت در جامعه بالاست و باید دقت کرد این اشتباهات رخ ندهد، گفت: البته برخی از نمایندگان نیز از عملکرد خود عذرخواهی کردند.

انتهای پیام/ب

 

ترکیب وزرای پیشنهادی رئیس‌ جمهور در دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.