قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در امور مشارکت های اجتماعی گفت: 650 تخت بیمارستانی به زودی توسط خیران حوزه سلامت استان اصفهان راه اندازی خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد صافی  در نشست خبری افزود: این تعداد تخت در مراکز درمانی خیریه‌ ای از جمله سایه، هرندی، توسعه فیض و منصوری راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه اکنون در سه بیمارستان خیریه اصفهان شامل عسگریه، حجتیه و زهرای مرضیه (س) حدود 350 تخت فعال است، اظهار کرد: خیران حوزه سلامت سال گذشته برای احداث حدود 60 هزار متر مربع در زیرساخت های درمانی اصفهان مانند بیمارستان ها، درمانگاه ها و خانه های بهداشت کمک کردند.

وی با اشاره به اینکه خیران سلامت اصفهان تاکنون 80 میلیارد تومان تعهد مالی داشته اند که بیشتر آنها انجام شده است، افزود: 70 هزار متر مربع زمین اهدایی نیز از سوی خیران برای ساخت و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی استان اصفهان اختصاص یافته است.

صافی خاطرنشان کرد: از نیمه دوم سال گذشته تاکنون نیز خیران سلامت استان اصفهان یک میلیارد و 750 میلیون تومان برای خرید تجهیزات پزشکی هزینه کرده اند.

وی گفت: بیش از 56 خیریه و 700 سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت در استان اصفهان فعال هستند که 450 مورد آنها مجوز دارند.

قائم مقام معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این نشست گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، در سه سال گذشته 850 میلیارد تومان در 2 بخش اصلی بهداشت و درمان استان از سوی دولت هزینه شد.
محمد حسین حریری افزود: از این رقم 450 میلیارد تومان در بخش درمان و 400 میلیارد تومان در بخش بهداشت هزینه شد.

وی بابیان اینکه طرح تحول نظام سلامت در بخش بهداشت شامل 2 طرح تحول پزشک خانواده روستایی و شهری است، اظهارکرد: علاوه بر این طرح ها، طرح ایراپن برای غربالگری چهار بیماری در شهرضا در حال اجراست.

حریری خاطرنشان کرد: در طرح تحول پزشک خانواده شهری حدود یکهزار و 810 نفر در اصفهان در قالب شرکت ها به مردم خدمات بهداشتی ارائه می کنند.

وی همچنین گفت: همه بسترهای لازم برای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در استان اصفهان ایجاد شده و این استان در اجرای طرح تحول نظام سلامت در بخش بهداشت در کشور پیشتاز است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.