وزیر دفاع ژاپن مدعی شد کشورش از حق قانونی برای رهگیری و منهدم کردن موشک‌های کره شمالی که به سمت گوام شلیک می‌شوند، برخوردار است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست؛ «ایتسونوری اونودرا»، وزیر دفاع ژاپن مدعی شد این کشور دارای حق قانونی برای رهگیری موشک‌های کره شمالی است که تهدید کرده با آنها جزیره گوام در اقیانوس آرام را هدف قرار می‌دهد.

 وزیر دفاع ژاپن در ادامه افزود: وزارت دفاع اجازه دارد هر موشکی را که وارد آب‌های اقیانوس آرام شده و تهدیدی برای امنیت ژاپن به حساب می‌آید را هدف قرار دهد. این موضع قاطع و روشن ژاپن در برابر تهدید حمله موشکی کره شمالی به جزیره گوام است.

گفتنی است کارشناسان مسائل نظامی معتقدند ژاپن هنوز به فناوری ضد موشکی دست نیافته است تا بتواند موشک احتمالی که به سمت گوام شلیک می‌شود را منهدم کند.

«یوشیهیده سوگا»، سخنگوی دولت ژاپن نیز اعلام کرد این کشور دیگر اقدامات تحریک‌آمیز از سوی کره شمالی را تحمل نمی‌کند. این سخنگو در ادامه افزود: اقدامات کره شمالی نه تنها برای ژاپن، بلکه برای امنیت جامعه بین‌المللی نیز نگران‌کننده است. ما از پیونگ‌یانگ می‌خواهیم هشدارها را جدی بگیرد و ضمن عمل کردن به قطعنامه‌های سازمان ملل، از انجام هر اقدام تحریک‌آمیزی بپرهیزد.

انتهای پیام/

تهدید وزیر دفاع ژاپن به انهدام موشک‌های کره شمالی علیه گوام

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
چراا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
متاسفم برات ای ژاپنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
امریکا دنبال جنگ هست میخواد کره و ژاپن رو نابود کنه نمیخواد این سه کشور باهم باشن
بهترین کار به جون هم انداختن این سه کشور هست به قول دوستمون خاک بر سرتون همان آمریکا نبود دو تا شهرتون را ویران کرد الان از آمریکا حمایت میکنید
-
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
خاک بر سرتون همان آمریکا نبود دو تا شهرتون را ویران کرد الان از آمریکا حمایت میکنید
آخرین اخبار