کاروانسرای شاه عباسی دامغان و کاروانسرای میاندشت میامی تحویل سرمایه گذار بخش خصوصی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حسین خواجه بیدختی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت : در مراسمی کاروانسرای شاه عباسی دامغان و کاروانسرای میاندشت میامی با حضور مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، سرمایه گذاران بخش خصوصی و نمایندگان صندوق احیاء، تحویل سرمایه گذار بخش خصوصی شد.


وی افزود : مجموعه كاروانسرای مياندشت شامل سه کاروانسرا است که یکی از آنها مربوط به دوره صفوی و دو کارونسرای دیگر مربوط به دوره قاجار است.


بیدختی افزود: هر سه کاروانسرا از ویژگی‌های برجسته معماری دوره خود برخوردارند و چاپارخانه و تلگراف خانه از جمله بناهای تاریخی این مجموعه است .


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: این کاروانسرا به مدت 20 سال واگذار شد و سه میلیارد و 700 میلیون تومان نیز برای مرمت آن در نظر گرفته شده است.


بیدختی با اشاره به اینکه کاروانسرای شاه عباسی دامغان نیز در دوره صفویه بنا شده است، افزود: این کاروانسرا به شماره 1966 در سال 1376 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.


وی گفت: این کاروانسرا از نوع كاروانسراهاي چهار ايوانی است که دارای 20 حجره و شاه نشين است.


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان افزود: نما سازی این كاروانسرا ساده و بی پيرايه است و در هر چهار ایوان چهار حجره قرار دارد که به صورت قرینه رو به روی یکدیگر قرار دارند.


کاروانسرای شاه عباسی در مركز شهر دامغان ، مجاور مهمانسرای جهانگردی واقع شده است.


انتهای پیام / ه


حزئیات تحویل دو کاروانسرای استان سمنان به بخش خصوصی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار