وزیر صنعت طرح احداث حوض‌های خشک بندرعباس با ظرفیت تعمیر سالانه ۱۲۰ هزار تن انواع کشتی را افتتاح کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا نعمت زاده عصر چهارشنبه و در یک سفر کاری یک روزه به استان هرمزگان طرح احداث حوض های خشک بندرعباس را مورد افتتاح و بهره برداری قرار داد.

این طرح که ظرفیت تعمیر انواع کشتی زیر ۱۲۰ هزار تن در سال را دارد در منطقه ویژه اقتصادی کشتی سازی خلیج فارس واقع شده است. طرح احداث حوض های خشک بندرعباس با دارابودن دو حوض تعمیرات و نوسازی از جمله بزرگترین داک های خشک منطقه محسوب می شود.

برای بهره برداری از این طرح که برای ۸۴ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال می کند، هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ثابت ریالی و بیش از ۸۸ میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی در قالب تسهیلات صورت گرفته است.

نعمت زاده گفت:با بهره برداری از این حوض ها در آینده تعمیرات کشتی هاشبانه روزی می شود.

وی گفت: شرکت کشتی رانی جمهوری اسلامی و شرکت ملی نفتکش ویک شرکت بین المللی بصورت مشترک در این حوض ها فعالیت خود را آغاز می کنند.

وی با بیان اینکه سالانه ۸۰۰ هزار فارغ التحصیل در کشور داریم، عنوان کرد: ۱۰ میلیون تحصیل کرده در کشور داریم، هیچ چیزی از کشورهای همسایه و حتی اروپا و آمریکا کم نداریم و باید بخواهیم و با تلاش و اتکا به دانش و فارغ التحصیلان داخلی به هر آن چه اراده کنیم خواهیم رسید.

نعمت زاده اظهارداشت: انشالله امیدواریم که کشتی سازی فراساحل به کلاس بین المللی تبدیل شود و در درجه های بالا فعالیت کند. اگر قراردادی امضا شود و قبل از پایان قرارداد شناور را تحویل دهید این اعتبار است.

همچنین با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت، ساختمان اداری شرکت عظیم گسترش نیز در مجتمع ایزو ایکو به بهره برداری رسید.

این ساختمان در زمینی به مساحت هزارو 500متر زیر بنای 750متر مربع در دو طبقه ساخته شده است .

مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران از مجموع شش کارخانه مرتبط با صنایع دریایی تشکیل شده و بزرگترین زیر ساخت کشتی سازی خاورمیانه است و انواع شناورها،

سازه های دریایی، دکل های نفتی و سکوهای گازی در این مجتمع ساخته و تعمیر می شود.

انتهای پیام/س

سفر وزیر صنعت به هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.