امام جمعه تبریز گفت: باید در عین بالندگی و فهم پیشرفت‌های جامعه دقت کنیم که وظایف بسیار مهمی برای تداوم این اوضاع خوب برعهده داریم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت‌الاسلام سید محمدعلی ‌آل‌هاشم امام جمعه تبریز در نشست صمیمی با اعضای تشکل های اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تمامی کسانی که در انجمن‌ها و تشکل‌های اسلامی فعالیت دارند در پیشرفت فرهنگی جامعه تاثیرگذارند.

وی با تقدیر از تبلیغات اسلامی استان در بازسازی محل این اداره کل گفت: وظیفه اصلی روحانیت نزدیک‌تر کردن دل‌ها به خداست و امیدواریم بتوانیم در بازسازی دل‌ها به سمت معنویت نیز خوب عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین اظهارکرد: امروزه دشمنان نظام دیگر فهمیده‌اند که نبرد نظامی با ایران هزینه‌های

بسیار زیادی دارد و به همین علت جنگ فرهنگی و اقتصادی را پی می‌گیرند.

وی ادامه داد: دشمنان در دوران 8سال دفاع مقدس دیدند که جنگ نظامی با ایران در سایه اراده و اقتدار و ایمان و نیروهای مسلح این کشور پرهزینه است و تنها می‌توانند در این‌باره تهدید کنند و جرات عمل ندارند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه جنگ فرهنگی و اقتصادی راهکار امروز دشمن برای مقابله با رشد و پیشرفت ایران است، گفت: دشمن سعی می‌کند با فشار اقتصادی و فرهنگی ایران را تسلیم خود کند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب افزود: درباره جنگ اقتصادی و تحریم‌های دشمنان راهی جز اقتصاد مقاومتی وجود ندارد.

امام جمعه تبریز بیان کرد: متاسفانه در اثر غفلت ما، دشمن تا حدودی توانسته اهداف ضدفرهنگی خود را در جامعه پیاده کند و در فضاهای مختلف ماهواره‌ای و مجازی به صورت شبانه روزی تلاش می‌کند تا جوانان را از ما بگیرد.

وی تاکید کرد: به همین خاطر باید مردم به خصوص اولیا نسبت به فرزندان خود حساسیت بیشتری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخشی از سخنان خود به تاثیر بسزای تشکل‌ها و انجمن‌های اسلامی و مردمی در پیشبرد اهداف فرهنگی جامعه اشاره کرد و افزود: همه باید به همدیگر کمک کنیم زیرا که دشمن برای هرچیزی اتاق فکر دارد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم تاکید کرد: پدیده‌هایی مثل بدحجابی نباید در جامعه تبدیل به عادت شوند زیرا که خود به خود ایجاد نمی‌شوند و روی تک تک چنین پدیده‌هایی توسط دشمن برنامه‌ریزی می‌شود.

وی به گسترش حضور خواهران در حوزه‌های علمیه تاکید کرد و گفت: در بسیاری از عرصه‌ها مثل تبلیغ حجاب باید خواهران وارد صحنه شوند و برای این لازم است که فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران گسترش یابد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: ملت قدرشناس ایران همواره با حضور خود نشان داده‌اند که پایبند به انقلاب و اهداف رهبر معظم انقلاب هستند.

وی افزایش بصیرت در جامعه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در سال 88 فتنه اصلی توسط بیگانگان ایجاد شد ولی تعدادی از هموطنان خودمان به دلیل نبود بصیرت کافی گرفتار شدند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم اظهارکرد: دشمن با تمام توان امروز تلاش می‌کند که نظام جمهوری اسلامی را براندازد اما بی‌شک نخواهد توانست زیرا قدرت اسلام و مسلمانان روز به روز افزایش می‌یابد و لازمه جلوگیری از اقدامات دشمن حفظ اتحاد و همبستگی بین آحاد مختلف مردم است.

وی از اوضاع اقتصادی جامعه نیر انتقاد کرد و گفت: باید در انتخاب مدیران واحدهای تولیدی تدبیر بیشتری به خرج داد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنان خود از فعالیت‌های فراوان فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تقدیر کرد و افزود: تبلیغات اسلامی خدمات بسیار شایسته‌ و ارزشمندی در حوزه فرهنگ دینی و اسلامی انجام می‌دهد اما بی‌شک باید تمام مردم باهم در مسیر این فرهنگ حرکت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی هم بر اهمیت همیاری تشکل‌های مردمی و انجمن‌های اسلامی در پیشبرد اهداف دینی این اداره تاکید کرد.

حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی شامگاه اظهارکرد: تبلیغات اسلامی یکی از هدیه‌های انقلاب اسلامی به مردم عزیز ایران است و رسالت سنگین ترویج اخلاق دینی بین آحاد مختلف مردم را برعهده دارد.

وی ادامه داد: دفاع از اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی به وسیله مقابله با توطئه‌های دشمنان، تکفیر و عرفان‌های نوظهور از دیگر رسالت‌ها و وظایف تبلیغات اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه موفقیت‌های تبلیغات اسلامی بدون همدلی و همیاری مجموعه‌های وابسته به آن امکان‌پذیر نمی‌شود، گفت: این سازمان در استان با کمتر از 100 کارمند قادر به انجام تمام رسالت خود نیست و مجموعه‌های وابسته به همین خاطر از اهمیت بسیاری برخوردارند.

حسینی اظهارکرد: در این استان موسسه ها و خانه های قرآنی، شورای هیئت های مذهبی، کانون مداحان، جمعیت زنان فرهیخته، انجمن‌های اسلامی مساجد، بانک‌ها، کارخانجات و مراکز درمانی دست به دست هم داده‌اند تا به وظایف دینی و فرهنگی خود در جامعه عمل کنیم.

وی با بیان اینکه برای اینکه تمام روستاهای بالای 800 نفر جمعیت را پوشش بدهیم به بیش از1000روحانی مستقر نیاز داریم، گفت: این در حالی است که تنها 106 روحانی با ما همکاری دارند.

حجت‌الاسلام حسینی اعلام کرد: تعداد مبلغان حوزوی در این استان 600 نفر هستند.

وی با اشاره به اینکه جمعیتی به نام جمعیت زنان فرهیخته طبق دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل شده است، گفت: دبیرخانه کشوری این جمعیت نیز در استان ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه 6 مدرسه صدرا در این استان فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: 680 موسسه و خانه قرآنی وابسته به تبلیغات اسلامی مشغول به فعالیتند که در نوع خود کم‌نظیر است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزاری اعتکاف امسال را جزو درخشان‌ترین عملکردهای این دستگاه دانست و گفت: حضور 20هزار نفر از معتکفین استان در 154 مسجد نشان از افزایش 25درصدی نسبت به سال‌های گذشته داشت.

حسینی با اشاره به اهمیت مقابله با آسیب های اجتماعی اظهارکرد: مقابله با آسیب های اجتماعی امسال اولویت اصلی این سازمان است و باید در راستای کاهش آسیب های اجتماعی با بهره گیری از توان همه تشکل های وابسته گام برداریم.

انتهای پیام/ش

فعالیت  انجمن‌ها و تشکل‌های اسلامی  موثر در پیشرفت فرهنگی جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.