عضو جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب گفت: علی رغم وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور جوان گرایی در کابینه اتفاق نیفتاده است.

میانگین سنی کابینه همانند دولت یازدهم 58 سال باقی ماندسیدمحمد حسینی عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره لیست کابینه دوازدهم ارائه شده به مجلس شورای اسلامی از سوی رئیس جمهور اظهار داشت:‌ واکنش‌های متفاوتی بعد از معرفی لیست کابینه صورت گرفت.

وی افزود: برخی اصلاح طلبان به این دلیل که خواسته‌هایشان تأمین نشده ، به دنبال آن بودند که سهم خود را در کابینه افزایش دهند و اعتراض‌هایی را مطرح کردند که امری منطقی نیست.

حسینی تصریح کرد: آنچه که مدنظر نیروهای انقلاب و دیگر اصولگرایان قرار دارد این است که بدون نگاهی جناحی کابینه‌ای کارآمد تشکیل شود.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب بیان داشت: روحانی قول داده بود که تغییرهای مثبتی در کابینه دوازدهم به وجود بیاید که البته به ظاهر 50 درصد آن تغییر یافته اما نمی‌توان این امر را تحول چشم‌گیری در کابینه دولت تلقی کرد بلکه می‌توان گفت که تنها جابجایی قدرت صورت گرفته است.

وی ادامه داد: علی رغم وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور جوان گرایی در کابینه اتفاق نیفتاد و میانگین سنی که در دوره قبل 58 سال بود اکنون نیز به همین منوال است. 

حسینی گفت: می‌توان گفت که سیر دولت یازدهم در دولت فعلی نیز در جریان است و اگر نخواهیم بگوییم که کابینه ضعیف‌تر شده نمی‌توانیم آن را قوی‌تر تلقی کنیم به ویژه در تیم اقتصادی که پاشنه آشیل دولت است این انتظار وجود داشت افرادی در این بخش قرار بگیرند که بتوانند دولت را از حالت رکود خارج کنند اما به نظر نمی‌رسد که دولت در این زمینه بتواند توفیق چندانی را کسب کند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب افزود:‌ناتوانی برخی وزرا مانند وزیر مسکن در دوره قبل به خوبی مشهود بود و رکود مسکن مسئله‌ای است که در مناظره‌ها مورد انتقاد قرارگرفت و این رکود باعث تأثیر منفی در بخش‌های دیگر اقتصادی شد و مسئله مسکن مهر که از گذشته در جریان بود نیز توسط وزیر مسکن به پایان نرسیده و به آ‌ینده موکول شد در نتیجه وزرایی که تحرک و انگیزه کافی را ندارد و تنها با نگاهی لیبرالی به وزارتخانه‌ها می‌نگرند نمی‌توانند در کشور تأثیرگذار باشند.

وی اظهار داشت: در حوزه وزارت کار نیز با مطرح شدن مجدد وزیر قبلی و با وجود اختلافات جدی این بخش با وزارت بهداشت بسیار عجیب است در حالی که باید در کابینه موفق انسجام وجود داشته باشد و موضوع دیگر آن است که وزیر کار در دولت یازدهم در بخش اشتغال نتوانست خوش بدرخشد.

حسینی تصریح کرد: در بخش وزارت نفت نیز با توجه به بحث‌های پیش آمده درباره قرارداد کرسنت و نگاهی که به بیرون از مرزها وجود دارد و همچنین قراردادهایی که امکان انعقاد آن با شرکت‌های توانمند ایرانی بود اما شاهد این هستیم که وزیر قبلی این بخش مجدد در لیست کابینه جای گرفت و این امر جای تأمل دارد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب بیان داشت: شریعتمداری در سال‌های گذشته وزیر بازرگانی بوده است و این نگرانی وجود دارد که به جای اولویت بخشی به تولید و صادرات بحث واردات پر رنگ شود که این امر آسیب‌زاست البته امیدواریم که چنین اتفاق تلخی رخ ندهد.

وی تأکید کرد: به نظر می‌رسد که روحانی افراد نزدیک به خود را مجدد در یک کابینه و در کنار هم قرار داده است.

وزیر اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که مجلس عاری از نگاه حزبی به گزینش افراد مطرح شده بپردازد و انتظار می‌رود که در وزارت علوم نیز شخصی انتخاب شود که بتواند به رشد علمی و فناوری کشور کمک کند و از نگاه سیاسی و جناحی به مسائل بپرهیزد.

انتهای پیام/

 وعده های روحانی درباره تشکیل کابینه دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار