رییس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی گفت:تعداد رشته های موجود در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی به 20 کد رشته رسید.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ ثقفی،رییس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: با وجود متقاضی زیاد در زمینه رشته های کارشناسی ارشد در استان،در سال تحصیلی جدید ،7 کد رشته در مقطع کارشناسی ارشد به رشته های این دانشگاه افزوده شده ،که تعداد رشته های مقطع کارشناسی ارشد را به 20 رشته رسانده است.وجود 20 کد رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور استان


وی افزود:در سال تحصیلی جدید،دانشگاه های پیام نور سراسر استان در 112 کد رشته کارشناسی و 20 کد رشته ی کارشناسی ارشد آماده پذیرش دانشجو خواهد بود.


رییس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر 7 هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند،گفت: تعداد دانشجو ها نسبت به سال های قبل به نصف رسیده است و این موجب شده از 13 دانشگاه موجود در سطح استان،10 دانشگاه به صورت مستمر و روزانه در حال فعالیت هستند.


ثقفی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در بین 10 درصد دانشگاه های برتر دنیا است،افزود: خراسان جنوبی در رده بندی کشوری به همراه استان های زنجان،سیستان و بلوچستان،هرمزگان و ایلام در رده سوم قرار دارد که خراسان جنوبی در این بین از استان های برتر است.


وی با بیان اینکه از نظر زیر ساختی کمبودی نداریم،گفت: سرانه هر دانشجو در دانشگاه پیام نور بیرجند بیش از 6 متر مربع است.


دانشگاه پیام نور استان جزء 10 مرکز نوآوری کشور


رییس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور استان جزء 10 مرکز نوآوری کشور است،افزود: میزان مقالات معتبر دانشگاه،50 درصد افزایش داشته است.


ثقفی گفت:به منظور افزایش سطح دانش در دانشگاه، آموزش های لازم به اساتید داده می شود و در حال حاضر نیز 80 نفر از هیأت علمی در مقطع کارشناسی ارشد می باشند که برخی از آن ها در حال گرفتن مدرک دکتری هستند.


وی با بیان اینکه تا کنون 450 برنامه فرهنگی در سطح استان داشته ایم،افزود: وجود 30 انجمن فعال ،12 دفتر بسیج و 47 کانون فرهنگی در سطح استان از دیگر فعالیت های دانشگاه پیام نور است.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.