غنی در جلسه سرقوماندانی اعلی قوای مسلح به نهادهای امنیتی و دفاعی افغانستان دستور باز پس‌گیری منطقه میرزااولنگ ولسوالی صیاد ولایت سرپل را داده است.

رییس جمهور دستور باز پس‌گیری منطقه میرزااولنگ را صادر کردبه گزارش خبرنگارحوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، منطقه میرزااولنگ روز شنبه پس از مقاومت شدید نیروهای امنیتی به دست طالبان سقوط کرد.

طالبان پس از تصرف این منطقه دست به جنایات ضدبشری زدند و دستکم ۵۰ غیرنظامی به شمول زنان و کودکان را به شکل بی‌رحمانه به قتل رساندند. تروریستان طالب همچنان ۱۵۰ خانواده را به گروگان گرفتند.

مقام‌های محلی سرپل پس از سقوط این منطقه به شدت از حکومت مرکزی انتقاد کرده و گفتند که نیروهای امنیتی ۴۸ ساعت در مقابل حملات گروهی طالبان مقاومت کردند اما به دلیل عدم اعزام نیروهای کمکی این منطقه به دست طالبان افتاد.

روز گذشته (سه‌شنبه ۱۷ اسد) پس از پادرمیانی ریش سفیدان منطقه، طالبان ۲۳۵ گروگان غیرنظامی در منطقه میرزااولنگ را رها کردند. اما گفته می شود که دستکم ۸۰ غیرنظامی دیگر نیز تاهنوز در گروگان طالبان اند.

در همین حال دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشرخبرنامه ای گفته است که جلسه سرقوماندانی اعلی قوای مسلح به ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهور، عصر روز سه‌شنبه در ارگ برگزار شد.

در خبرنامه آمده که در این جلسه، وضعیت امنیتی ولایات سرپل، فاریاب، جوزجان و بلخ مورد بررسی قرار گرفت و به مسوولان ارگان های امنیتی و دفاعی کشور بخاطر بهبود وضعیت امنیتی این ولایات ، هدایات لازم صادر گردید.

در خبرنامه آمده که جلسه رویدادهای اخیر و وضعیت امنیتی قریه میرزا اولنگ ولسوالی صیاد ولایت سرپل را مورد بررسی قرار داد و بخاطر بازپس گیری قریه میرزا اولنگ و سرکوب دشمن، به ارگان های امنیتی و دفاعی کشور هدایات لازم صادر نمود.

ریاست جمهوری گفته که در این جلسه همچنان هدایت داده شد تا برعلاوه کمک هیات اعزامی به آسیب دیدگان قریه میرزا اولنگ، سایر ارگان های مربوطه نیز کمک های عاجل بشری را به آنان برسانند.

  انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.