مقام‌های محلی در ولایت سرپل می‌گویند که طالبان ۲۳۵ نفر از باشندگان منطقه میرزاولنگ را که به اسارت گرفته بودند، رها کرده‌اند.

طالبان ۲۳۵ گروگان غیرنظامی در میرزاولنگ را رها کردندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر مطبوعاتی والی سرپل با انتشار تصاویر گروگان‌های رها شده گفته که طالبان و داعش ۲۳۵ نفر گیرمانده در قریه میرزاولنگ را در اثر سعی و تلاش بزرگان محلی و رهبری ولایت رها کردند.

ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل در صحبت با رسانه‌ها گفته که هنوز هم شماری دیگری در اسارت طالبان و داعش هستند.

دفتر مطبوعاتی ولایت سرپل همچنان گفته که قوای هوایی و زمینی و کماندوهای کشور برای مبارزه با به دشمن وارد سرپل شدند، مقامات ولایت سرپل از عدم همکاری‌های حکومت مرکزی برای بازپس‌گیری منطقه میرزاولنگ و رهایی گیروگان شدگان نگران بودند.

روز گذشته رییس جمهور غنی گفته بود که دشمنان افغانستان شیوه جنگ شان را تغییر داده و اکنون برای انتقام از شکست‌های پی در پی از مردم بی گناه انتقام می گیرند.

رییس جمهور به خانوادهای قربانیان منطقه میرزاولنگ وعده داده بود که انتقام خون ۵۰ نفر از باشندگان این منطقه که از سوی طالبان تیرباران شده بودند را نیروهای امنیتی خوهد گرفت.

گروگان‌گیری و تیرباران شدن غیرنظامیان از سوی گروه طالبان و داعش در منطقه میرزاولنگ ولایت سرپل با واکنش‌های زیادی مردم و از جمله کاربران صفحه‌های اجتماعی روبرو شدند.

شماری زیادی از فعالان صفحه‌های اجتماعی برای رهایی گروگان های این منطقه طوفان تیوتیری را راه اندازی کرده بودند.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.