معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:تا به امروز 8 میلیون و 400 هزارتن گندم با ارزش بالغ بر 102 هزار میلیارد ریال از گندمکاران 31 استان خریداری شد.

خرید تضمینی گندم به 8.4 میلیون تن رسید/تولید کلزا سه برابر افزایش یافتیزدان سیف مدیرعامل بازرگانی دولتی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت نرخ خرید تضمینی گندم اظهار داشت : تا به امروز 8 میلیون و 400 هزارتن گندم با ارزش بالغ بر 102 هزار میلیارد ریال از گندمکاران 31 استان خریداری شد.

سیف ادامه داد:تاکنون 52 هزار میلیارد ریال مطالبات گندمکاران معادل 50 درصد بهای گندم های تحویلی به حساب کشاورزان واریز شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از روند کاهشی خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به پراکندگی باران در فصل کاشت، سرمازدگی مزارع در زمستان و کاهش میزان بارش در بهار چنین شرایطی را به وجود آورد.

مدیرعامل بازرگانی دولتی خرید دانه روغنی کلزا را 180 هزارتن اعلام کرد و افزود: استان گلستان با 50 هزارتن،مازندران با 19 هزار و 400 تن، خوزستان با 18 هزار و 943 تن،فارس با 15 هزار و 600 تن و اردبیل با 14 هزارتن بالاترین میزان خرید را به خود اختصاص دادند که این میزان خرید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه برابر رشد داشته است.

وی در خصوص وضعیت سایر خرید دانه های روغنی بیان کرد: تا کنون 7 هزار و 600 تن گلرنگ و 828 تن آفتابگردان از کشاورزان خریداری شده است.

این مقام مسئول ارزش بهای دانه های روغنی را 510 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون 500 میلیارد تومان معادل 99 درصد بهای دانه های روغنی تحویلی به حساب کشاورزان واریز شده و مابقی پس از درج در سامانه بلافاصله پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم و کلزا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار