نشریه فایننشل تایمز به سفر رسانه‌ای نا شده مایک پمپو رییس سی آی اس به کابل نیز اشاره کرده است.

جزئیات تازه از سفر رئیس “سی آی ای” امریکا به کابلبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه فایننشل تایمز به سفر رسانه ای نا شده مایک پمپو رییس سی آی اس به کابل نیز اشاره کرده است.

ایننشریه نوشته است که هدف وی ارزیابی استراتیژی امریکا و رسیده گی و بحث درباره طرح اریک پرینس رییس کمپنی شخصی بلک واتر با سران کابل بود.

براساس طرح آماده شده، بلک واتر حاضر است با استفاده از صد هواپیما و استخدام ۵۰۰۰ فرد اجیر مسلح از سراسر جهان با هزینه سالیانه ده میلیارد دالر به ناکامی‌های امریکا در جنگ افغانستان خاتمه دهد.

یک کوماندوی سابق نیروی دریایی امریکا به فایننشل تایمز گفته است که ما در افغانستان بیش از اندازه پول خرج می‌کنیم که این خود شورش درآن کشور را افزایش داده و به دلیل فساد مالی بخشی ازین پول به دامن طالبان می ریزد.

درحال حاضر میزان هزینه ها با توجه به انتخابات پیش رو در افغانستان به ۴۵ میلیارد بالغ می شود که درسال گذشته این رقم به پنجاه میلیارد دالربالغ خواهد شد.

او گفته است که ارسال قطعات جنگی بیشتر امریکا به آن جا بی معنی است.

از نظر وی به خاطر مقابله با «ورشکسته گی» درافغانستان امریکا باید مانند دوره امپراتوری بریتانیا یک وکیل یا وایسرا درکابل انتصاب کند. دردستگاه کاخ سفید پرینس از جایگاه محبوبی برخوردار است. او درجنگ عراق وافغانستان دو میلیارد دالر سرمایه گزاری کرد.

  انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.