محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور ایران به عنوان وزیر صنعت معدن وتجارت به مجلس معرفی شد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور ایران، جانشین رئیس‌جمهور ایران در شورای عالی ایرانیان، شورای عالی فضایی و شورای استاندارد و تحقیقات صنعتی و رئیس ستاد تنظیم بازار است و در آغاز کار دولت یازدهم حسن روحانی، بیست روز سرپرست وزارت ورزش و جوانان و در دولت های هفتم و هشتم وزیر بازرگانی بوده‌است.

بیوگرافی محمد شریعتمداری + عکس

شریعتمداری بعنوان نامزد تصدی وزارت بازرگانی در دولت هفتم به مجلس شورای اسلامی معرفی و با کسب رأی اعتمادی بالا از مجلس پنجم و تنها با ۹ رأی مخالف تایید و به حکم رئیس جمهور،به سمت وزیر بازرگانی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

ازسال ۱۳۷۰ تاکنون عضویت در هیئت امناء آستان حضرت عبدالعظیم(ع) و عضویت و دبیری هیئت امناء مؤسسه علمی - فرهنگی دارالحدیث در قم را نیز تحت اشراف محمدی ری شهری بر عهده دارد.

بیوگرافی محمد شریعتمداری + عکس

از سال ۱۳۶۸ در دولت اول مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، همزمان با خدمت در سمت معاون نظارت و حسابرسی دفتر، بعنوان قائم مقام وزیر بازرگانی انجام وظیفه کرد.

معاون و جانشین معاونت امور انقلاب نخست وزیری در زمان نخست وزیری رجایی، عضویت در کمیته مرکزی انقلاب اسلامی در زمان آیت الله مهدوی کنی از مهمترین مناسب از انقلاب وی به شمار می رود همچنین کاندیدای ریاست جمهوری در سال 92 بوده که به نفع مرحوم هاشمی رفسنجانی کنار کشید.

در دوره تصدی وزارت بازرگانی شریعتمداری،سپردن کار مردم به مردم ، کاهش میزان مداخله دولت در شئونی که مردم علاقمند به انجام آن هستند و کوچک سازی بخش اجرایی و البته توانمندسازی بخش ستادی بازرگانی کشور ، از امور زیر بنایی دیگری بود که با بررسی قوانین و مقررات سیاست ها و برنامه های حاکم بر نظام بازرگانی کشور و سپس با اصلاح ، تکمیل و لغو و تأسیس برخی از آنها آغاز شد.

اما نکته حائز اهمیت نحوه مدیریتی شریعتمداری در مناسبی است که تصدی آنها را به عهده داشته؛ در حالیکه وزارت عریض و طویل صنعت معدن و تجارت اکنون به یک وزیر توانمند،خلاق و نوآور با رویکردی تحول گرایانه نیاز دارد ، وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم یک مدیر محافظه کار موفق است و به نظر می رسد انتخاب ایشان صرفا برای ادامه روند فعلی وزارت خانه بوده و تغییر و تحول اساسی و بنیادینی در این وزارت خانه رخ نخواهد داد و با توجه به همسو بودن فضا فکری شریعتمداری با سیاست های دولت دوازدهم انتخاب این فرد دور از ذهن نبود.

انتهای پیام/

شریعتمداری وزیر پیشنهادی وزارت صنعت در دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۸ ۱۶ تير ۱۳۹۷
واقعا جای بی تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
بخواب صنعت کشور بخواب. این دنیا ارزش بیدار شدن نداره.
آخرین اخبار