رئیس هیأت نجات غریق اصفهان گفت: نزدیک به 2 هزار منجی غریق فعال در دو بخش آقایان و بانوان داریم و 60 مدرس نجات غریق و 115 استخر فعال در سطح استان وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن تابش‌فر  در خصوص وضعیت هیأت نجات غریق اصفهان اظهار داشت: فصل آبی را شروع کرده‌ایم و بحث مجوز‌های فنی استخر‌ها در حال انجام است و بخش آمادگی منجیان و مدیران استخر‌ها نیز به انجام رسیده است.

وی افزود: کلیه منجیان غریق دوره آمادگی را سپری کردند و تمام کلاس‌های دانش‌افزایی برای بالا بردن سطح آگاهی منجیان غریق در حال برگزاری است؛ یک هفته است که شروع کلاس آموزش نجات غریق درجه 2 را در استخر آبسار داریم و در فلاورجان از شنبه آغاز شده است و در شاهین‌شهر از روز دوشنبه آغاز خواهد شد.

رئیس هیأت نجات غریق اصفهان ادامه داد: از 22 تا 25 مرداد‌ماه مسابقات قهرمانی نجات غریق استان را برای حضور در مسابقات کشوری به میزبانی شهرستان چادگان و استخر دهکده عمران زاینده‌رود برگزار می‌کنیم.

وی در ادامه بیان داشت: مانور‌های امداد و نجات را در استخر‌ها اجرا کردیم و بحث نظارت و بازرسی از فضاهای آبی را در دستور کار داریم که از ابتدای سال 2 بار این اتفاق رخ داده است؛ استخر‌ها باید استاندارد‌های لازم را رعایت کنند.

تابش‌فر تصریح کرد: در استان اصفهان نزدیک به 2 هزار منجی غریق فعال در دو بخش آقایان و بانوان داریم؛ 60 مدرس نجات غریق و 115 استخر فعال در سطح استان وجود دارد و 12 دوره کلاس آموزش غواصی 1، 2 و 3 ستاره را در جزیره قشم و کیش برگزار کرده‌ایم.

وی اذعان کرد: کلاس‌های آموزش منجیان غریق هر 3 ماه یکبار در استان برگزار می‌شود و سعی داریم 2 دوره دیگر را تا پایان سال برگزار کنیم؛ این کلاس‌ها عمومیت دارد و به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود و منجیان چند شهرستان مجاور در کلاس‌هایی که برگزار می‌شود شرکت می‌کنند.

رئیس هیأت نجات غریق اصفهان در پایان گفت: از هیأت‌های خاص اداره ورزش و جوانان هستیم و رسالت ما امداد و نجات است و بیشتر برای رفع خستگی و تفریح در مسابقات قهرمانی شرکت می‌کنیم؛ تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که منجیان با‌کیفیت در ابعاد فنی و ارزشی را تربیت کنیم تا مراجعه‌‌کنندگان در سلامت کامل از خدمات ما استفاده کنند و محیط سالمی به دور از حادثه داشته باشیم؛ هر کسی که از فضای آبی استفاده می‌کند باید مسائل ایمنی و بهداشتی را رعایت کند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.