نماینده ولی فقیه در استان اصفهان: کرسی‌های آزاد اندیشی باید در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد تا دانشجویان بتوانند نظرات خود را در آن به بحث بگذارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سید‌یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با تأکید بر لزوم تربیت صحیح دانشجویان در دانشگاه‌ها اظهار داشت: اگر دانشجویان عقیده سستی در مسائل دینی، سیاسی، اجتماعی و غیره داشته باشند در حقیقت نسلی تربیت می‌شود که بعداً با در اختیار گرفتن مسئولیت‌های مختلف در کشور به راحتی تسلیم و تطمیع دشمن می‌شوند.

وی با بیان اینکه ترس از دشمن در روایات اسلامی یکی از بدترین خصلت پادشاهان معرفی شده است، افزود: باید کسانی در دانشگاه‌ها تربیت شوند که از دشمن ترس و هراسی نداشته و امکان تطمیع آنان توسط دشمنان، وجود نداشته باشد.

امام جمعه اصفهان شجاعت و تطمیع نشدن را از جمله ویژگی‌های آیت الله مدرس خواند و گفت: باید در دانشگاه به گونه‌ای فعالیت شود که دانشجوی نترس و شجاع پرورش یابد؛ دانشجویانی که توکل بر خدا داشته باشند و هیچ علمی به‌جز علم دین نمی‌تواند این شجاعت را برای دانشجویان به ارمغان بیاورد.

وی با اشاره به سنگینی قبول مسئولیت در دانشگاه‌ها تصریح کرد: باید تلاش کرد تا دانشجویان دین را بفهمند و شرایط به گونه‌ای باشد که دانشجویان به راحتی پرسش‌های خود را درباره مسائل دینی مطرح کرده و پاسخ مناسب و معقول دریافت کنند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: باید کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد و دانشجویان به راحتی حرف‌ها و اندیشه‌های مخالف را مطرح کرده و آن را به بحث بگذارند چراکه ما معتقدیم باید دانشجو، معتقد تربیت شود نه مقدس مآب، بنابراین دانشجویان با بنیه قوی علمی و دینی تربیت شوند.

وی با بیان اینکه طراحی رشته‌های دانشگاهی باید متناسب با ویژگی‌های دختران و پسران باشد، گفت: رشته‌هایی همچون پزشکی برای زنان یکی از نیازهای جامعه است اما برخی از رشته‌ها، اصلاً مورد نیاز زنان نیست. باید طراحی رشته‌ها متناسب با نیاز جامعه و ویژگی‌های ذاتی زن و مرد و با در نظر گرفتن نیاز کشور در آینده، صورت پذیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تأکید بر ضرورت مهارت آموزی دانشجویان در دانشگاه‌ها بیان کرد: تربیت دانشجویان در رشته‌های فنی بدون فراگیری مهارت‌های لازم دردی از جامعه را برطرف نمی‌کند؛ به طور مثال فارغ التحصیل مهندسی برقی که ساده ترین فعالیت‌های مربوط به رشته خود را نمی‌داند بدون شک نمی‌تواند برای جامعه مفید باشد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.