معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: امروزه آموزش و تعلیم در حوزه خبر و اطلاع رسانی بعنوان نیازی ضروری محسوب شده و می بایبست فعالان این حوزه با دانش و فناوری روز مجهز شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر نصیری،معاون استاندار اردبیل به مناسبت روز خبرنگار در نشست با اساتید دانشکده علمی و کاربردی خبر اردبیل افزود: رشد و گسترش شبکه های اجتماعی و درگیر شدن قشر وسیعی از شهروندان عادی به موضوع تولید محتوا این ضرورت را امروزه بیش از گذشته ضروری تر کرده و نیروهای حرفه ای برای مدیریت این فضا می بایست تحت آموزش های تخصصی تر قرار گرفته و دانش رسانه ای خود را افزایش دهند.

وی بیان کرد: امروز حوزه رسانه می تواند نقش مهمی در کارآفرینی و تولید شغل داشته و حرکت در این مسیر از نیازهای اساسی کشور و استان می باشد.

معاون استاندار اردبیل با اشاره به اهمیت بحث اطلاع رسانی و انتقال اخبار گفت: رسانه بیدار و زنده مهمترین عامل در جلوگیری از بروز فساد در جامعه است ، هر چقدر رسانه های مقتدر داشته باشیم جامعه نیز با نظارت آنها از سلامت بیشتری برخوردار می شوند.

نصیری بیان کرد: اگر آزادی بیان و آزادی رسانه وجود داشته باشد و رسانه به وظیفه نظارتی خود بدقت عمل کند هیچ مدیر ، مسئول و فردی به خود جرات ارتکاب فساد را نمی دهد .

وی ضرورت آزادی نقد از سوی رسانه را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: مدیران و مسئولان نظام می بایست مدام مورد نقد باشند ، رسانه ها باید از حق انتقاد برخوردار باشند اما به شرط اینکه نقد با اهداف اصلاحی بوده و نقش تخریبی به خود نگیرد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل تاکید کرد: مردم آگاه موجب ایجاد جامعه آگاه و بدون فساد خواهد شد و این آگاهی از طریق گردش آزاد اطلاعات و توسط رسانه ها به افکار عومی تزریق می شود و امروز دولت نیز به هیچ وجه خواهان ایجاد مانع در برابر انتشار آزاد اطلاعات نیست .

نصیری همچنین وظیفه خبرنگاران را در مرحله اول انتقال صحیح و توام با امانتداری ذکر کرده و بیان کرد: این نخستین رسالت هر خبرنگاری است ضمن اینکه حق تحلیل، تفسیر و کنکاش موضوع برای اهل فن نیز در این حوزه محفوظ است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در برخی اوقات در فضای رقابتی موجود دقت و صحت اخبار فدای سرعت می شود اضافه کرد: این امر یکی از آسیب های فضای رسانه ای است و معتقدم یک رسانه فاخر هرگز وظیفه ذاتی خود را که همان اطلاع رسانی صحیح و درست می باشد را فدای سرعت نمی کند.

 

انتهای پیام/ح

آموزش و تعلیم در حوزه خبر نیاز ضروری جامعه رسانه ای است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.