پیکر شهدای بی‌دفاع شهرک شیعه نشین العوامیه که در حملات نیروهای آل سعود به شهادت رسیدند امروز به دست شیعیان این منطقه تشییع شد.

تشییع پیکر جانسوز شهدای العوامیهبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ العوامیه، شهرکی در منطقه قطیف در استان شرقی عربستان سعودی است و یک منطقه شیعه نشین در عربستان به شمار می‌آید که طی سه ماه گذشته مورد حملات وحشیانه عربستان قرار گرفته است. عربستان با استفاده از جنگده و با پرتاب بمب، مردم بی دفاع و غیر نظامی را مورد هدف قرار داد و این شهرک را به خاک و خون کشید.

بعد از اعتراض شیعیان این منطقه به خاتمه دادن تبعیض علیه اقلیت ‌ها در جامعه عربستان، این منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی و سیاسی قرار گرفت. نیروهای ویژه طبق دستور مقامات عربستان به ده‌ها خانه این منطقه حمله کرده و افراد زیادی را دستگیر کردند. این فاجعه با سکوت مسئولین سازمان ملل مواجه شد تا جائیکه ساکنین این منطقه را به اعتراض و شکایت علیه سازمان حقوق بشر واداشت.


غیرنظامیان بسیاری به دلیل هجوم وحشیانه نیروهای عربستان به شهادت رسیدند. مشاهده تصاویر جنایت‌های آل سعود در العوامیه، دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد اما همچنان نتوانسته سکوت سازمان ملل را در مقابل این واقعه دردناک بشکند.


ویدئوی زیر صحنه‌های جانسوز تشییع پیکر شهدای مظلوم و بی دفاع این فاجعه را نشان می‌دهد.

 

انتهای پیام/

شهدای العوامیه بدرقه شدند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار