سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: معتقدیم احمدی نژاد تخلفاتی دارد، که اگر چنین نبود آن را به قوه قضاییه ارجاع نمی‌دادیم.

تغییرات مجمع تشخیص مصلحت نظام از پایان مرداد مشخص می‌شود/ احمدی نژاد در موضع طلبکار قرار گرفته در حالی که بدهکار استبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛   غلامرضا مصباحی مقدم در نشست خبری جامعه روحانیت مبارز که عصر امروز در دفتر مرکزی این تشکل برگزار شد، گفت: برای هیچکس در نظام خط قرمز نداریم و همه باید تابع و  تسلیم قانون باشند، زیرا حرف اول و آخر در نظام را قانون و نهاد قانونی می‌زند.

 

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در ادامه افزود: از قوه قضاییه تقاضا می‌کنم خواسته جامعه روحانیت مبارز را عملی کنند و پرونده‌های احمدی‌نژاد را بررسی کنند و قانون را ملاک قرار دهند، خصوصا که در دوره ریاست جمهوری وی اتفاقاتی افتاد که انتظار می‌رود قوه قضاییه به آن رسیدگی کامل کند.

 

وی با اشاره به  دستگیری بقایی و حواشی پس از آزادی وی گفت: او اظهاراتی داشت که به نوعی شبهه‌انگیز بود زیرا به گونه‌ای صحبت کرده که ضمیر مرجع خود را پیدا نکرده است.

وی تصریح کرد: او در سخنان خود گاهی سخن از 80 یا 90 ساله بودن شخص مورد نظر به میان آورده و این که آن شخص افشاگری خواهد کرد، اما واقعیت آن است که احمدی‌نژاد هم اظهاراتی در خوزستان داشت که از آن تعابیری می‌شد و موجب شد در نهایت جامعه روحانیت نسبت به آن موضع‌گیری کند.

 مصباحی مقدم بیان داشت: جامعه روحانیت قصد ندارد در این مناقشات ورود و اظهار نظری کند اما وقتی مسئله‌ای به این گونه نظام و ساختار آن را در برمی‌گیرد ضرورت ورود مهیا می‌شود.

وی با ااشاره به اینکه  احمدی‌نژاد در زمان ریاست جمهوری‌اش بیان می‌کرد که لیستی از فاسدان را در جیب خود دارد، گفت: اما این لیست هیچوقت رونمایی نشد و معلوم نشد این افراد چه کسانی هستند و  آیا این مسئله وجود دارد یا خیر.

وی افزود: شایسته بود لیست کسانی که آن ها را متهم به فساد کرده به قوه قضاییه می‌داد تا به آن رسیدگی شود اما این امر محقق نشد و  هم اکنون وی تهدید به افشا می‌کند اما به هر حال اگر کسی ادعایی دارد، چرا نباید آن را از طرف  قوه قضاییه پیگیری کند.

 سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: مطرح کردن این مسائل به نوعی تشویش اذهان عمومی را در پی دارد و افکار عمومی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، هر چند احمدی‌نژاد خدماتی داشت که نباید آن‌ها را نادیده گرفت.

 

مصباحی مقدم تصریح کرد: از احمدی‌نژاد انتظار نمی‌رفت که از شخصیت‌های رده بالای سیاسی و سران قوه این انتقادات را طرح کند، چرا که صحبت‌های مطرح شده قابل قبول نیست، زیرا وی در دوران ریاست جمهوری ‌اش برای دیگران خط قرمز قائل بود که کسی حق نزدیکی به آن را نداشت.

 

وی افزود: قوه قضاییه به وظایف ذاتی خود به موقع عمل می‌کند، اما برخی مسائل قضایی زمان بر است. هم اکنون احمدی‌نژاد دچار رفتار خاصی شده و در موضع طلبکار قرار گرفته در حالی که به نوعی بدهکار است.

 

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در خصوص سلفی گرفتن نمایندگان مجلس با برخی از شخصیت‌های خارجی به ویژه موگرینی افزود: از این برخورداحساس شرم می‌کنم چرا که نمایندگان مجلس باید شخصیت سیاسی برجسته‌ای داشته‌ باشند و در کنار چند مهمان که از خارج آمده‌اند خود را نبازند.

وی افزود: جلسات رسمی جای خود را دارد، اما این نوع برخوردها خودباختگی را نشان می‌دهد که در شأن نمایندگان مجلس نیست، من به شخصه با نمایندگان اروپایی دیدار های زیادی داشتم، اما همیشه از موضع طلبکاروارد می‌شدم. لذا ما باید به این مسئله اعتقاد داشته باشیم که نماینده مردم هستیم و همین اروپایی ها که از آمریکا تبعیت می‌کنند، ما را تحریم کرده‌اند. پس نباید در برابر آن‌ها حالت انفعال داشته باشیم.

 

مصباحی مقدم در خصوص محدودیت‌های تجاری و اقتصادی پس از برجام نیز بیان داشت: من زمانی که با آلمان و ایتالیا مذاکره می‌کردم مدام به برخی از رفتارهای آن‌ها اعتراض می‌کردم، اما پس از برجام به ما گفتند اروپایی‌ها هجوم خواهند آورد  و شرکت‌های اروپایی‌ هم این کار را کردند. اما در نهایت محدودیت‌هایی وجود دارد ولی چشم‌اندازهای روشنی از مسائل اقتصادی و تجاری وجود ندارد.

وی در خصوص بازنشستگی سیاسی بیان داشت: نکته اساسی ضعف کادرسازی است، چرا که ما احزاب بزرگ و فراگیری نداریم، بنابراین نمی‌توانیم به صورت گسترده دست به کادرسازی بزنیم و تا وقتی هم که این امر محقق نشود و افراد در فضای سیستماتیک رشد نکنند سالخوردگان حاضر نیستند جای خودرا به کسانی بدهند که توانایی‌هایشان را هنوز ابراز نکرده‌اند.

 

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: جامعیت روحانیت مبارز یک نهاد و یک تشکل علمایی است که کارکرد سیاسی و فرهنگی دارد، بنابراین حزبی نیست که تعطیل شود و حزب جوانی جایگزین آن شود.

 

مصباحی مقدم در خصوص تیم اختصاصی دولت بیان داشت: در این خصوص اظهار نظر نمی‌کنم، چرا که جامعه روحانیت در این باره مبحثی را مطرح نکرده مضاف بر این که ما در خصوص معیارها صحبت می کنیم و کاری به مصداق‌ها نداریم. رئیس جمهور حق تعیین کابینه و مجلس مسئولیت کار تأیید را برعهده دارد.

 

مصباحی مقدم در ادامه افزود: احمدی‌نژاد اگر سندی دارد باید به قوه قضاییه ارائه کند و  قوه قضاییه باید به آن رسیدگی ‌کند، حتی اگر شکایت از قوه باشد باز هم جای پیگیری دارد.

 

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در خصوص بازگشست ناطق نوری بیان داشت: تلاش‌هایی کرده‌ایم اما تاکنون مؤثر نبوده است اما امیدواریم ناطق نوری به جامعه روحانیت بازگردد.

 

مصباحی مقدم با بیان اینکه عملکرد 4 ساله دولت همراه با ضعف و قوت‌های بسیاری بوده اظهار داشت: نقاط مثبت دولت ایجاد ثبات در جریان اقتصادی به خصوص بازار ارز بوده و در وضعیت عمومی اقتصادی نیز به نوعی نرخ تورم را در 10 درصد و پایین‌تر از آن حفظ کرده است.

 

وی با بیان اینکه  گام‌های مثبتی از سوی دولت برداشته شده گفت: دولت اقدام‌هایی در خروج از رکود داشته که در بخش‌هایی نمود دارد و یکی از  آن‌ها افزایش تولید و صادرات نفت است که مسئله مهمی در اقتصاد کشور ما محسوب می‌شود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه در بحث صنایع هم گام‌ها خیلی بزرگ نبوده، اظهار داشت: در این بخش زحمات قابل توجهی بوده، هرچند ما نمیتوانیم از رونق سخن بگوییم، اما در پاره‌ای از صنایع مانند خودروسازی و پتروشیمی روند رو به رشدی را داشته‌اند. هر چند در زمینه اعتبار وضعیت مناسبی نداریم و این امر نسبت به سال‌های قبل نیز بدتر شده است.

 

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ابراز امیدواری کرد که در کابینه جوان‌گرایی صورت بگیرد و شاهد حضور افرادی با توانایی‌های بالاتر باشیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم در وزارت خانه‌های اقتصاد، صنعت، معدن و مسکن شاهد بهبود شرایط بهتر اقتصادی باشیم.

 

مصباحی مقدم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: انتظار می‌رود بر اساس رهنمود‌های ایشان در انتخاب کابینه، شاهد کارآمدی و مدیریت بیشتر باشیم و نگاه شایسته‌سالاری به جای نگاه حزبی و جناحی حکم‌فرما شود.

 

وی در خصوص تغییرات در جامعه روحانیت گفت: ترمیمی در این نهاد صورت گرفته، و 5 الی 6 نفر به این جامعه وارد شده اند.

 

 

وی در خصوص طرح موضوع نو اصول‌گرایی از سوی قالیباف و اظهارات میرسلیم درمورد جمنا بیان داشت: فرصت نکردیم از آقای قالیباف تقاضا کنیم دیدگاه خود را توضیح دهد تا در مورد آن گفتگو و در نهایت به جمع‌بندی برسیم.

 

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز افزود: ظاهرا در خصوص میرسلیم گفته بودند که در مجلسی خصوصی بوده و مایل به بازتاب خبر آن نیست، وگویا در نهایت حزب مؤتلفه نسبت به این که نهادی نظامی در این مسئله دخالت کند واکنش منفی نشان داده است.

 

مصباحی مقدم در خصوص جمنا و اینکه آیا جامعه روحانیت معتقد به ادامه کار با این تشکل است گفت: وقتی مقدمات شکل‌گیری جمنا فراهم شد با روحانیت مبارز گفتگو شد و موافقت دبیر کل جامعه را گرفتند.

وی ادامه داد: در این مسئله میر سلیم هم همراهی کرد و در جلسات جامعه روحانیت هم این مسئله دائما بحث شد و مخالف این حرکت نبوده‌ایم، بلکه گفتیم نسبت به خروجی جمنا تصمیم می‌گیریم که در نهایت ما از  خروجی این حرکت حمایت کردیم.

 

وی افزود: در خصوص استمرار کار جمنا معتقدیم نقایص آن باید برطرف شود، زیرا جمنا روش و ظرفیت خوبی بود که توانست اصول‌گرایان را از کل کشور برای مجمع جمع کند و معتقدم بهتر است از ظرفیت احزاب اصول‌گرا هم استفاده کنند.

 

مصباحی مقدم تصریح کرد: جامعه روحانیت مبارز نیاز به پوست‌اندازی ندارد و اظهاراتی که مطرح می شود از ناحیه رقیب است.

 

سخنگوی جامعه روحانیت با بیان اینکه در مجلس ششم اصلاح‌طلبان اکثریت قریب به اتفاق آرا را داشتند و در دوره‌های ششم و هفتم قدرت در دست آن‌ها بود، بیان داشت: در سه دوره، مجلس در دست ما افتاد و در دو دوره هم که احمدی‌نژاد رئیس جمهور بود به نحوی نماد اصول‌گرایی تلقی می‌شد، اما طبیعی است وقتی که مردم از یک جریان سیاسی خسته می‌شوند، به جریان رقیب روی می‌آورند و این اتفاق طبیعی است و از آن احساس شکست نمی‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه ما ادعا نکرده‌ایم احمدی‌نژاد فاسد است، تاکید کرد: این درست نیست! ما فقط معتقدیم وی تخلفاتی دارد، که اگر چنین نبود آن را به قوه قضاییه ارجاع نمی‌دادیم.

 

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پایان خاطر نشان کرد: در خصوص شورای شهر و شهرداری بحثی صورت نگرفته، همچنین تغییرات مجمع تشخیص مصلحت نظام که شامل مشخص شدن رئیس آن هست، تا پایان مرداد ماه مشخص می‌شود.

 

انتهای پیام /

 

 طرح موضوع نو اصول‌گرایی از سوی قالیباف 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۶
باید بررسی بشه
-
ناشناس
۰۳:۱۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
مرحبا ایران زمین
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۰:۱۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
احمدی نژاد حامی مستضعفان وقشر محروم بود خدا حافظش باشد
-
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
احمدی نژاد درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
احمدی نژاد بدهکار است؟؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
بدهکار؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
چه خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
عجبببببببببب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
بدهکار؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
درود بر احمدی
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۰۸:۴۷ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
عمکرد احمدی نژاد خوب نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
كي چه وقت؟ نتيجه ارجاع چي شد؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۳۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
درود بر احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
روزي نيست كه خبري عليه احمدي نژاد منتشر نشود ولي احمدي نژاد سر و مر گنده همه جا حضور دارد حالا هم ميگويند بدهكار است قبلا گفتند پرونده اش باز است يكبار گفتند به دادسرا
احضار شده چه خبر شده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
احمدی کارش درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
درود بر احمدی نژاد حامی مظلومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
همتون یه موی احمدی نژاد نمیشید،لطفا درست صحبت کنید
آخرین اخبار