مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان گفت: شهرستان کامیاران با برداشت  ۵۳۷ هزار و ۸۸۰ کیلوگرم دانه روغنی کلزا بیشترین میزان خرید این محصول را در استان کردستان به خود اختصاص داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،جمال صالحی با اشاره به اینکه تا ۱۳ مردادماه امسال هزار و ۹۱۰ تن و ۱۴۸ کیلوگرم کلزا از کلزاکاران استان کردستان خریداری شده است، گفت: بیشترین میزان خرید مربوط به شهرستان کامیاران با ۵۳۷ هزار و ۸۸۰ کیلوگرم است.

وی افزود: میزان خرید در شهرستان دهگلان ۱۱۵ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم، در قروه ۴۰۰ هزار و ۶۰۹ کیلوگرم، سقز ۲۸۰ هزار و ۲۶۹ کیلوگرم، مریوان ۲۴۲ هزار و ۶۹۱ و بیجار هم ۴۷ هزا رو ۹۸۴ کیلوگرم بوده است.

صالحی به میزان بهای پرداخت شده به کلزاکاران اشاره کرد و اظهارداشت: تا کنون بیش از ۳۲ میلیارد و ۸۱۹  میلیون ریال به کلزاکاران استان پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان ‌ با اشاره به اینکه هر کیلو کلزا به قیمت ۲ هزار و ۷۸۳ تومان در سال زراعی جاری از کشاورزان خریداری شده است،  بیان کرد: بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۱۲۷ میلیون ریال از بهای کلزای خریداری شده از کلزاکاران استان باقی مانده که باید دولت به آنها پرداخت کند.

وی میزان پیش بینی خرید کلزا در سال زارعی امسال در استان را ۲ هزار و ۵۰۰ تن ذکر کرد و ادامه داد: تمام کلزای خریداری شده دراستان تاکنون به خارج از استان حمل شده است

انتهای پیام/م

خرید هزار و ۹۱۰ تن محصول کلزا  از کشاورزان کردستانی  

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.