مسئول بسیج سازندگی سپاه ماکو با اشاره به آغاز اردو‌های جهادی، گفت: ۷۰۰ بسیجی در اردو‌های جهادی طرح هجرت ماکو شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  سرهنگ مهدی احمدزاده با بیان اینکه بسیجیان در قالب اردوهای یک روزه، سه روزه، هفت روزه و 10 روزه بسیج دانش آموزی و 12 روزه بسیج دانشجویی در بین روستاها و مناطق محروم جامعه خدمت می کنند، اظهار کرد: کمک به کشاورزان در جمع آوری محصولات، رنگ آمیزی مدارس، ساخت و تجهیز مدارس، ارائه آموزش های جامع در باب دوخت و دوز به بسیج خواهران، برگزاری کلاس های حفظ، قرائت، ترتیل و روخوانی قرآن برای خواهران تنها بخشی از امورات اجرایی این اردوها تا به امروز است.

سرهنگ احمدزاده همچنین با اعلام اینکه هشت تیم از بسیج جامعه پزشکی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به روستاهای محروم و دور افتاده شهرستان ماکو اعزام می شوند، افزود: بسیج تمامی تلاش خود را برای ارائه خدمات بهداشتی به مردم مناطق محروم به کار می گیرد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ماکو در ادامه بر اهمیت برگزاری اردوهای جهادی تاکید کرد و گفت: تقویت روحیه خودباوری، کارگروهی، احساس سختی ها و مقاومت در برابر آن و از همه مهمتر پرورش قوه خداشناسی و سوق دادن امورات کارها به قرب الهی از مهمترین اهداف برگزاری این اردوهای جهادی است.

وی مهمترین هدف اردوهای جهادی را سازندگی دانست و اظهار کرد: اولین هدف اردوی جهادی خودسازی است؛ همان‌طور که برترین جهاد‌ها جهاد اکبر در معرکه نفس است؛ گذر از خود و اجابت حق بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین غنیمتی است که از این سفر برای آدمی می‌ماند.

وی افزود: در اردوی جهادی، دانشجویان و دانش آموزان با وضعیت زندگی یک منطقه محروم کشور در ابعاد مختلف فرهنگی، اعتقادی، معیشتی و بهداشتی آشنا شده و از طریق تلاش مخلصانه برای سازندگی در آن منطقه در آن ابعاد می کوشند که خود را ساخته و رضوان الهی را کسب کنند.

سعی در بسط و گسترش فرهنگ جهادی می تواند یکی از مهمترین ابعاد اردوهای جهادی باشد زیرا روحیه جهادی روحیه ای بر آمده از متن دین است و تلاش بر این است که هر کس در هر جا با هر امکاناتی سعی کند اهداف مقدسی را پیگیری کند.

هجرت و دوری از زندگی شهرنشینی یکی دیگر از مهم ترین ابعاد اردوهای جهادی است؛ جدایی از زندگی روزمره و حضور در محیطی با شرایط اولیه زندگی این بستر را فراهم می آورد تا شرکت کنندگان بیش از پیش ضعف های فردی و تعلقات به زندگی روزمره را درک کنند.

اردوهای جهادی تا پایان تابستان ادامه می یابد.

انتهای پیام/ب

مشارکت 700 نفر از بسیجیان در اردوهای جهادی طرح هجرت ماکو

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.