استاندار قزوین بر پیگیری دریافت مجوز احداث بندر خشک در قزوین به عنوان بندری فراساحلی مشترک برای بنادر ساحلی انزلی و شهید رجائی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ فریدون همتی استاندار قزوین در جلسه اقتصاد مقاومتی افزود: استان قزوین به عنوان نزدیک‌ترین نقطه به ساحل خزر و شرایط مناسب ریلی مکان بسیار خوبی برای احداث بندرخشک است و می‌توان با همت جمعی مسئولان استان، آن را به تصویب نهایی رساند.

ضرورت ایجاد بندر خشک در استان

وی اضافه کرد: برای ایجاد این بندر در استان از سرمایه گذاری بخش خصوصی و آحاد مردم استفاده خواهد شد.

استاندار گفت: پشتیبانی از بنادر ساحلی، قابلیت دسترسی آسان و اقتصادی و نزدیک بودن به مراکز تولید و خوشه‌های توزیع ازشرایط ضروری ایجاد بندر خشک است.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به مطالعات انجام شده، ایجاد این بندر میتواند در اقتصاد، لجستیکی، محیط زیست و اقتصاد مقاومتی موثر باشد.

استاندار با بیان اینکه در این بندر از چند شیوه حمل و نقل استفاده می‌شود، گفت: مطالعات برای اجرای این پروژه در بخشی از منطقه دشتابی، کوهین و فتح آباد بویین زهرا انجام شده است و زمان زیادی برای پیگیری و دریافت مجوز‌های لازم نیست.

استاندار در ادامه بر تهیه بانک اطلاعات جامع و کامل از فضا‌های اداری مازاد و بلا استفاده برای پیشگیری ازهرگونه فساد تاکید کرد.

همتی افزود: این امکانات جزو اموال عمومی و سرمایه‌های کشور است و مدیران این دستگاه‌ها حتما باید در واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی سرعت به خرج دهند.

وی اضافه کرد: هرگونه تصمیم در کارگروه ماده ۲۷ برای توزیع فضا‌های مازاد دستگاه‌ها باید به طور ۱۰۰ درصد اجرا شود و در این زمینه دستگاه‌های همکار تشویق و دستگاه‌هایی که مقاومت می‌کنند تنبیه خواهند شد.

استاندار در ادامه از ۶۷۰ طرح نیمه تمام در استان قزوین خبر داد و گفت: این طرح‌ها به علت کمبود اعتبار متوقف شده و رویکرد دولت در واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی است، بنابراین نباید در واگذاری این فضا‌ها مقاومت کرد.

وی، همچنین درباره اماکن روستایی بلا استفاده نیز دستور داد به منظور جلوگیری از اتلاف و فرسایش این مکان‌ها هرچه سریع‌تر یا به بخش خصوصی و یا به بخش دولتی نیازمند واگذار شود.

استاندار گفت: از فضا‌های روستایی می‌توان در زمینه آموزش صنایع دستی برای روستاییان و بوم گردی گردشگران استفاده کرد.

همتی افزود : توزیع اعتبارات عمرانی باید به سمت تکمیل پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالا باشد واز خرد شدن اعتبارات و زخمی کردن طرح‌ها جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: تعصب مدیران باید به سمت انجام کار‌ها باشد و در این زمینه باید از فضا‌های دولتی استفاده حداکثری داشت تا دارایی‌های دولتی فعال شود.

انتهای پیام/

 

تاکید استاندار  بر احداث بندر خشک در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
خدا کمکمون کنه
آخرین اخبار