رئیس اداره بهداشت مراکز درمانی، ایمنی، پرتوها و مدیریت پسماند وزارت بهداشت، گفت: 287 بیمارستان در کشور از لحاظ مدیریت پسماند مشکل دارند.

بهگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ملک‌احمدی رئیس اداره بهداشت مراکز درمانی، ایمنی، پرتوها و مدیریت پسماند وزارت بهداشت، افزود: طبق آمار موجود همدان نسبت به سال‌های قبل پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه تجهیز بیمارستان‌هابه سیستم‌های بی‌خطرساز و به طور کلی بهداشت بیمارستان‌ها به خصوص در بخش مدیریت پسماند داشته است.
وی خاطرنشان کرد: بیش از یک سال است که کمیته کشوری بهداشت محیط بیمارستان‌ها تشکیل شده و البته سال‌های قبل نیز چنین کمیته‌هایی وجود داشته است، اما ترکیبی که 9 دانشگاه عضوی دارد، بیش از یک سال بوده که تشکیل شده است.
رئیس اداره بهداشت مراکز درمانی، ایمنی، پرتوها و مدیریت پسماند مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بیان کرد: در حال حاضر سه محور در حوزه بهداشت در اعتبار بخشی بیمارستان‌ها نظیر مسائل بهداشت محیط، مدیریت پسماند و مدیریت خدمات رختشورخانه مهم است.
ملک‌احمدی با اشاره به اینکه سال‌های قبل در تیم اعتبار بخشی بهداشت محیط بسیار قوی بود و هر معاونت بهداشتی یک کارشناس بهداشت در تیم داشت اما امسال به دلیل سیاست‌هایی متاسفانه این موضوع خیلی توجه نشده است، افزود: ما در این زمینه بسیار تلاش کرده‌ایم و دانشگاه‌ها نیز چندین مکاتبه داشته‌اند.
وی با اشاره به اینکه این کمیته خروجی‌های بسیار خوبی داشته است، افزود: مهمترین دستاورد این کمیته همکاری در تدوین راهنمای جامع استانداردهای اعتباربخشی بیمارستان‌ها بوده و با توجه به اهمیت اعتباربخشی توانسته‌ایم جایگاه بهداشت محیط در اعتباربخشی را محکم حفظ کنیم.
رئیس اداره بهداشت مراکز درمانی، ایمنی، پرتوها و مدیریت پسماند مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: اعتراض‌ها منعکس شده اما جای شکر دارد که موضوع مدیریت پسماند با وجود اینکه در استانداردهای اعتباربخشی به صورت اجباری دیده نشده اما هنوز نیز تا زمانی که نظر دانشگاه‌ها و مرکز سلامت محیط کار اخذ نشود، گواهینامه و اعتباربخشی بیمارستان‌ها به صورت دائم صادر نمی‌شود.

انتهای پیام/ص.ف

مشکل مدیریت پسماند در بیمارستان های کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار