معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان گفت: بیش از 16 هزار و500 هکتار از اراضی آبی شهرستان همدان مجهز به آبیاری تحت فشار شده است.

تجهیز بیش از60 درصد اراضی کشاورزی همدان به آبیاری تحت فشاربهگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ زمانی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان درشورای حفاظت از منابع آب این شهرستان با اعلام این خبر افزود : سالانه 66 میلیون متر مکعب آب از اجرای طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان همدان صرف جویی و ذخیره می شود .
زمانی خاطرنشان کرد : با اجرای آبیاری تحت فشار میانگین در هر هکتار4 هزار متر مکعب آب صرف جویی می شود و شهرستان همدان در این زمینه از شهرستانهای پیشرو استان است.
وی گفت: سهمیه شهرستان همدان در سال جاری هزار و 395 هکتار است که از این میزان تاکنون800 هکتار تقاضا حصول شده و400 هکتار آبیاری تحت فشار نیز در دست اجراست.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان ادامه داد : با هدف حفاظت از منابع آب شهرستان تاکنون760 کنتور فهام (هوشمند) در سطح شهرستان همدان نصب شده که از این تعداد231 مورد در بخش کشاورزی بوده است.
زمانی افزود: در راستای بیابان زدایی 675 هکتار از اراضی بخش قهاوند عملیات بیابان زدایی اجرا شده و امسال تاکنون هیچ آتش سوزی در مراتع شهرستان همدان گزارش نشده است.
همچنین در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان همدان برتجمیع کنتورهای کشاورزی ، نصب کنتور هوشمند در مناطق روستایی و شناسایی چاههای غیر مجاز تاکید شد.
انتهای پیام/ش.و
شهرستان همدان 26 هزار هکتار اراضی آبی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار