تندیس و لوح تقدیر اجرای موفق مدیریت درمان سکته های حاد مغزی به بیمارستان گلستان اهواز اهداء شد

تقدیر معاون درمان وزیر از بیمارستان گلستان اهواز

به گزارش گروه استان  های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر شهرام رفیع، عضو هیئت علمی گروه نورولوژی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به آغاز دو خدمت مهم در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحت عنوان درمان سکته های حاد مغزی و قلبی، تصریح کرد: وزارت متبوع به منظور احیاء جریان خون در مغز بیماران دچار سکته مغزی، آمپولی بنام TPA به معنای حل کننده لخته در مغز را برای جلوگیری از بروز آسیب بیشتر تهیه و در اختیار بیمارستان ها قرار داده است.
وی نقش تزریق TPA ظرف مدت سه ساعت پس از شروع علایم سکته مغزی را در بهبود چشمگیر علائم بیمار، حتی بیمارانی که پس از سکته مغزی دچار مشکلاتی چون اختلال در تکلم می شوند، حیاتی اعلام کرد.
رفیع شرط لازم اثربخشی این دارورا انتقال سریع بیمار به بیمارستان عنوان کرد و افزود: پس از مراجعه بیمار در 3 ساعت اولیه بروز سکته حاد مغزی، تمامی آزمایشات لازم، سی تی اسکن و معاینات متعدد جهت مشخص شدن شرایط انجام تزریق باید سریعا" انجام شود.
عضو هیئت علمی گروه نورولوژی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بیمارستان گلستان به دلیل محوریت نورولوژی استان خوزستان، پس از برگزاری جلسات متعدد آموزشی کادر درمانی و هماهنگی های لازم با واحدهایی چون تریاژ، سی تی اسکن و ... هم اکنون انجام تزریق TPA را بعنوان یک کار روتین انجام می دهد.

هم اکنون 54 بیمارستان آموزشی در کشور و در هر استان حداقل یک بیمارستان آموزشی انجام این اقدام مهم را آغاز کرده اند که بیمارستان گلستان در راستای انجام این اقدام درمانی بهترین عملکرد را داشته است.
انتهای پیام/گ
تندیس مدیریت موفق درمان سکته های حاد مغزی از آن بیمارستان گلستان اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.