روحانیون و طلاب خواهر به عنوان شخصیت های تاثیر گذار، مفاهيم مديريت مصرف را به مردم انتقال دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  محمدرضا صحتی در جمع طلاب خواهر حوزه علمیه خواهران معصومیه امامزاده سیدجعفر؛ رشد جمعیت ، محدود بودن منابع سوختی ، افزایش وسایل انرژی در جامعه را به عنوان چالش بزرگ جامعه کنونی توصیف کرد و گفت: روحانیون و طلاب خواهر به عنوان شخصیت های تاثیر گذار بر مردم با سخنرانی های خود در مساجد ، هیات ها ، تریبون های مختلف ، مي توانند مفاهيم مديريت مصرف را به مردم انتقال دهند.

صحتی مديريت مصرف را يكی از اركان اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود : انتقال مفاهيم مديريت مصرف و مصادیق اسراف و صرفه جویی با استفاده از آیات ، روایات و احادیث ، يكی از شيوه های كاربردی در آگاه سای مردم است.

وی تاکید کرد : برای نهادینه کردن فرهنگ بهینه سازی مصرف انرژی ، نیازمند اطلاع رسانی و آموزش به کمک ائمه جماعات و رهبران فکری جامعه هستیم.

صحتی افزایش میزان مصرف در فصول گرم و کاهش بازدهی نیروگاههای کشور را متذکر شد و افزود: امروز الگوسازی برای مصرف یک ضرورت و اشاعه مفاهیم آن در بین مردم اهمیت ویژه ای دارد.

وی ابراز نگرانی کرد : با ورود کولرهای گازی کم کیفیت به بازار مصرف ، رشد میزان مصرف انرژی در منازل رو به افزایش است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد تغيير نگرش و فرهنگ رایج مصرف گرایی در جامعه و اهميت ترغیب مردم به رعايت اصول صحيح مصرف برق در جامعه را حائز اهميت دانست و افزود: استفاده حداکثری از روشنایی طبیعی به عنوان راهكار بدون هزينه و به كارگيری وسايل با بازده بالا و توجه به ساعت اوج مصرف از نكات مهم به شمار می رود.

پس از این سخنان محمدمیرشمس ، مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع نیروی برق استان یزد به تشریح اقدامات کاربردی در حوزه مدیریت مصرف پرداخت.

انتهای پیام/ ی

افزایش وسایل انرژی در جامعه چالش بزرگ جامعه کنونی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.