معاون رئیس جمهور افغانستان : نسل تحصیل‌کرده دایکندی یک الگوی روشن پیام آور صلح و دوستی برای مردم افغانستان است.

شماری از فرهنگیان ولایت دایکندی با معاون رئیس جمهور دیدار کردند.به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شماری از فرهنگیان ولایت دایکندی به نمایندگی از نهاد های فرهنگی این ولایت قبل از ظهر امروز( 15 اسد ) با سرور دانش معاون رئیس جمهور دیدار و تابلوی هنری از نقشه جغرافیایی ولایت دایکندی را که توسط حبیب الله هلمندی یکی از هنرمندان این ولایت تهیه شده است به وی اهدا کردند.

رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت دایکندی که این فرهنگیان را همراهی می کرد، دایکندی را سرزمین صلح و دوستی عنوان کرد و افزود که در دایکندی زمین و استعداد های مناسب برای هر گونه فعالیت های فرهنگی و هنری فراهم است و تقاضای ما این است که حکومت افغانستان در این مورد توجه جدی نماید.

وی حمایت از فعالیت های فرهنگی، اعمار خانه فرهنگ در مرکز ولایت دایکندی و نیز همکاری در زمینه برگزاری سیمینار های علمی و فرهنگی را به عنوان خواسته عمومی فرهنگیان ولایت دایکندی از حکومت وحدت ملی مطرح کرد.

معاون رئیس جمهور ضمن ابراز قدردانی از فعالیت های فرهنگی فرهنگیان ولایت دایکندی، گفت که فرهنگیان و دانش آموخته گان ولایت دایکندی برای این ولایت همیشه افتخار آفریده اند و امید می رود که این نسل تحصیل کرده و فرهنگی در تقویت روابط نیک اجتماعی و همزیستی مسالمت آمیز نیز برای این مردم بعنوان یک الگوی روشن همچنان بدرخشند و پیام آور صلح و دوستی برای این مردم باشد. وی وعده سپرد که مطالبات این فرهنگیان را پیگیری خواهد کرد.

فرهنگیان ولایت دایکندی به همکاری نهاد های فرهنگی این ولایت، نمایشگاهی از آثار هنری حبیب الله هلمندی را تحت عنوان «دایکندی؛ ولایت صلح و دوستی» به مدت سه روز در شهر کابل برگزار کرده و تابلوهای هنری و فرهنگی شان را با پیام صلح و دوستی به نمایش گذاشته بودند.

 انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار