رئیس مجلس گفت: همکاری ایران و اسپانیا در زمینه بحران‌های منطقه‌ای و مشکلات تروریسم راهگشا خواهد بود.

همکاری ایران و اسپانیا در مبارزه با تروریسم راهگشا خواهد بودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز با پیر گارسیا اسکودرو رئیس مجلس سنای اسپانیا دیدار و گفتگو کرد.

لاریجانی بعد از این دیدار طی نشست خبری گفت: در جلسه‌ای که با رئیس مجلس سنای اسپانیا داشتیم درباره محورهای همکاری توسعه‌ای میان دو کشور صحبت شد.

وی ادامه داد: در زمینه حمل ونقل مخصوصا ریلی، سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی به ویژه انرژی پاک، توریسم و همچنین موضوعات دیگری که می‌تواند به عنوان محورهای توسعه‌ای میان ایران و اسپانیا مطرح باشد نیز بحث و بررسی صورت گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اسپانیا امکانات خوبی دارد که می‌تواند با شرکت‌های ایرانی فعالیت خود را آغاز کند.

لاریجانی تأکید کرد: در زمینه بحران‌های منطقه‌ای و مشکلات تروریسم نیز مسائلی مطرح شد که همکاری دو کشور می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

وی همچنین تأکید کرد: در زمینه همکاری پارلمانی به صورت گروه کاری مدنظر رئیس مجلس سنای اسپانیا بود که قرار است پیگیری شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان برای پیر گارسیا اسکودور و هیئت همراهشان برای داشتن سفری موفق اظهار امیدواری کرد.

پیر گارسیا اسکودرو در ادامه ضمن تشکر از لاریجانی به دلیل دعوت از خود به عنوان نماینده دولت اسپانیا در مراسم تحلیف رئیس جمهور گفت: ما دارای امکاناتی هستیم که می‌توانیم از قوه به فعل دربیاوریم و همکاری‌های خوبی با ایران داشته باشیم.

وی ادامه داد: در همین زمینه امروز صبح با وزیر امور خارجه و اکنون هم با رئیس مجلس و بعد از آن با رئیس سازمان میراث فرهنگی و رئیس جمهور ملاقات و مذاکره داریم.

رئیس مجلس سنای اسپانیا تأکید کرد: طی ملاقاتی که با رئیس جمهور ایران داشتم تبریک صمیمانه اسپانیا را به مناسبت پیروزی وی در انتخابات که ماحصل سیاست‌های اعتدالی و اصلاحی روحانی طی چند سال بود را اعلام کردم.

پیر گارسیا اسکودرو تصریح کرد: وضعیت اقتصادی اسپانیا مانند ایران در چند سال گذشته بهبود آشکاری داشته است و نرخ رشد اقتصادی ما دو برابر نرخ رشد اقتصادی اتحادی اروپا بوده است لذا این وضعیت اجازه همکاری بهتری به ما با ایران می‌دهد.

وی اذعان داشت: همان طور که رئیس مجلس ایران گفت ما می‌توانیم در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، ریلی، گردشگری و... با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

رئیس مجلس سنای اسپانیا اظهار داشت: در ضمن می‌توانیم در مبارزه با تروریسم با یکدیگر فعالیت داشته و همکاری پارلمانی خوبی بین ما و ایران به وجود بیاید.

پیر گارسیا اسکودرو تأکید کرد: معتقدم سفر من به تهران و همچنین سفر وزیر امور خارجه اسپانیا در ماه اکتبر به جمهوری اسلامی ایران و همچنین ملاقات‌های دیگر ما در آینده راه را برای همکاری و افزایش مساعدت‌ها میان دو کشور باز می‌کند.

وی ضمن تشکر از لاریجانی به دلیل این دعوت گفت: بنده به دلیل انجام مراسم خوب تحلیف که روز گذشته به شایستگی در مجلس انجام شد به وی تبریک و تشکر می‌کنم.

رئیس مجلس سنای اسپانیا در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی درباره دیدگاهش نسبت به حضور مقامات خارجی در مراسم تحلیف رئیس جمهور هم گفت: بنده معتقدم که ایران جایگاه ویژه‌ای در منطقه مناقشه آمیز به خاطر سیاست‌های اعتدالی و اصلاحی جمهوری اسلامی اختصاص داده است.

پیر گارسیا اسکودرو خاطرنشان کرد:‌ ایران توانسته پیشرفت خوبی به دست بیاورد و استحقاق جایگاهی که اکنون در منطقه کسب کرده را دارد.

انتهای پیام/

دیدار لاریجانی با رئیس مجلس سنای اسپانیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار