ظریف در دیدار با رئیس مجلس سنای اسپانیا گفت: زمينه‌های خوبی برای همکاری و گفتگو در خصوص موضوعات مختلف با اسپانيا وجود دارد.

زمینه‌های خوبی برای همکاری در موضوعات مختلف با اسپانیا وجود داردبه گزارش حوزه سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پيرگارسيا اسكودرو رئيس مجلس سنای اسپانیا در ملاقات با محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و مراسم تحليف حجت‌الاسلام روحانی، اظهار داشت: مناسبات ايران و اسپانيا دارای سابقه ديرينه است و علاقمندیم با جمهوری اسلامی ايران همكاری‌های خود را در ابعاد مختلف توسعه دهيم.

ظريف ضمن خوش آمدگويی گفت: تبادلات مردمی و روابط فرهنگی و هنری به تقويت روابط كمك می‌کند. زمينه‌های خوبی برای همکاری و گفتگو در خصوص موضوعات مختلف با اسپانيا وجود دارد.

طرفين همچنین بر تقویت همكاری‌های اقتصادی و بر طرف كردن موانع توسعه اين همكاری‌ها تاكيد كردند.  

ظريف با تشريح ويژگی‌های كشورمان مانند انرژی ارزان قيمت، موقعيت جغرافيايی، نيروی انسانی كارآمد، ثبات و امنيت و غیره، بیان داشت: این عوامل زمينه مناسبی برای سرمایه‌گذاری شركت‌های خارجی ايجاد كرده است.

رئيس مجلس سنای اسپانيا در خصوص برجام گفت: برجام فرصت‌های بسيار خوبی برای افزايش مبادلات تجاری، بازرگانی و سرمايه گذاری ايجاد كرده است و ما تأثير مثبت آن را در مناسبات اقتصادی ايران و اسپانيا به وضوح شاهد هستیم.

انتهای پیام/

دیدار ظریف با رئیس مجلس سنای اسپانیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار