سازمان ملل درباره نقض حقوق بشر و گورهای جمعی در مالی تحقیق می کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیروی صلحبان سازمان ملل متحد در مالی، مینوسما، روز شنبه اعلام کرد درباره گورهای جمعی و موارد متعددی از اتهام نقض حقوق بشر به دست گروه های مسلحی که تلاش می کنند، کنترل منطقه را به دست بگیرند، تحقیق می کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از باماکو، مینوسما در بیانیه ای اعلام کرد «اتهامات سوء استفاده و نقض شدید حقوق بشر به ترتیب به جنبش های امضا کننده توافقنامه صلحی که در نیمه ژوئن 2015 میان گروه های طرفدار دولت و گروه های هماهنگی جنبش های ازواد امضا شد، نسبت داده شده است. این توافقنامه به طور مرتب از ماه ژوئن نقض شده است.

مینوسما در بیانیه خود اعلام کرد «تیم هایی از بخش حقوق بشر و محافظت را به منظور تحقیق و جمع آوری اسناد احتمالی این سوء‌استفاده و نقض حقوق بشر به ویژه در انفیس در منطقه کیدال مستقر کرده است. وجود گورهای جمعی در انفیس گزارش داده شده است».

مینوسما همچنین گزارش داد «از 67 اتهام وارد شده، 34 اتهام قابل تایید است. در میان این اتهامات به ویژه ناپدید شدن افراد به ویژه افراد زیر سن قانونی، مواردی از آدم ربایی و بدرفتاری و همچنین مواردی از تخریب، آتش زدن و سرقت به چشم می خورد».

 
انتهای پیام/ 

سازمان ملل در مورد گورهای دسته جمعی مالی تحقیق می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار