سرپرست فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی گفت: فعالیت‌های این فدراسیون برای پرکردن اوقات فراغت جوانان روستایی سازمان‌یافته‌تر می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛غلامرضا جعفری سرپرست فدراسیون بازی‌های بومی محلی وسنتی کشورظهر امروز در مجمع انتخاباتی هیأت بازی‌های بومی و‌ محلی کردستان که در سالن جلسات اداره‌کل ورزش و جوانان استان برگزار شد،گفت: ورزش‌های بومی و محلی ریشه در تاریخ، فرهنگ، آیین و سنت سرزمینی ما دارد و در بسیاری از این بازی‌ها نیز روح اسلامی حاکم است.

 سرپرست فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی پیشنهاد کرد: برای توسعه بیشتر این فدراسیون باید زمینه تشکیل سازمان ورزش روستایی در قالب نهادی عمومی و غیردولتی در کشور فراهم شود.

 به گفته وی، متاسفانه جوانان روستایی از کمترین امکانات رفاهی برای تفریح و پرکردن اوقات فراغت خود بهره‌مند هستند و ضروری است که فعالیت‌های ما در این بخش سازمان یافته‌تر باشد.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی افزود: بازی‌های سنتی و‌محلی هویت و فرهنگ ما را احیاء می‌کنند و نباید تنها معطوف به روستاهای کشور شود و فرهنگ‌سازی در هر دوی این بخش‌ها ضرورت مهم فدراسیون است.

 مجمع انتخابات هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کردستان با حضور مدیرکل ورزش و جوانان کردستان و سرپرست فدراسیون برگزار شد.

در پایان مجمع و پس از رأی‌گیری، هوشنگ امینی با کسب ۸ رأی از  مجموع ۱۶ رأی حداکثر آرای مجمع را به خود اختصاص داد.

 انتهای پیام/ م ح

بازی‌های سنتی و‌محلی هویت و فرهنگ ما را احیاء می‌کنند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.