وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان با سرپرست معاونت وزارت امور خارجه ایالات متحده در امور آسیای جنوبی و مرکزی ملاقات نمود.

وزارت خارجه آمریکا: زمان‌گیر شدن بازبینی پالیسی آمریکادر قبال افغانستان نشانه جدیت و اهمیت آن استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان با خانم الس ولز سرپرست معاونیت وزارت امور خارجه ایالات متحده در امور آسیای جنوبی و مرکزی، در دفتر کار خویش ملاقات کرد.

 ولز روابط و همکاری‌های دوجانبه با افغانستان را برای ایالات متحده با اهمیت خوانده و تأکید نمود که زمان‌گیر شدن بازبینی پالیسی آن کشور در قبال افغانستان نشانه جدیت و اهمیت آن نزد اداره فعلی در ایالات متحده می‌باشد.

 وزیر امور خارجه موافقت‌نامه مشارکت استراتیژیک و موافقت‌نامه دوجانبه امنیتی میان افغانستان و ایالات متحده را نشانه اهمیت مناسبات میان دو کشور خوانده و اظهار امیدواری نمود که بازبینی پالیسی آن کشور در قبال افغانستان در آینده نزدیک نهایی و اعلان گردد.

در ادامه این ملاقات، دو طرف درباره اوضاع سیاسی و امنیتی کشور، روند صلح افغانستان، پیشرفت‌ها و دستاوردهای در این روند به رهبری و مالکیت افغانستان و نقش کشورها در‌ همکاری با آن بحث و تبادل نظر کردند.

 انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.